۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: 55394793

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تنکابن از جمله منطقه حفاظت شده بلس کوه، مرداب نشتارود و دشت دریاسر می پردازیم.

جاهای دیدنی تنکابن با آدرس

شهر تنکابن یکی از شهرهای توریستی استان مازندران و یکی از قطب های گردشگری این استان است. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاهای دیدنی این شهر به همراه آدرس آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

مرداب نشتارود

یکی از جاهای دیدنی تنکابن که طرفداران پروپاقرصی نیز دارد مرداب نشتارود است. این مرداب که در فاصله پنج کیلومتری تنکابن قرار گرفته است یکی از زیباترین آبگیرهای مازندران به شمار می رود. مرداب نشتارود در میان علاقه مندان به تفریح آرامش بخش ماهیگیری از محبوبیت بالایی برخوردار است. محیط دنج و طبیعت بکر کناره های این مرداب فضای به شدت دلپذیری را برای انجام ماهیگیری در اختیار گردشگران قرار می دهد. در درون این مرداب ماهی هایی از قبیل کفال، ارک ماهی، کپور و ماهی سفید زندگی می کنند و جریان راکد آب نیز باعث افزایش سهولت صید ماهی در این مرداب می شود. اگر شما نیز علاقه مند به ماهیگیری هستید حتما سری به منطقه نشتارود از توابع تنکابن بزنید.

آدرس مرداب نشتارود: استان مازندران - پنج کیلومتری شرق تنکابن - شهر نشتارود - خیابان کترا

دشت دریاسر

دشت دریاسر نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن است و از مقاصد اصلی مسافران این شهر به شمار می رود. این دشت زیبا به بهشت مازندران در ماه اردیبهشت شهرت یافته است. دلیل این امر گل های انبوه و زردرنگی است که در ماه اردیبهشت بر پهنه این دشت فراخ می رویند و منظره ای تماشایی را به آن می بخشند. دشت دریاسر یک منطقه ییلاقی محسوب می شود و دارای ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا است. این دشت علاوه بر ماه اردیبهشت در فصل پاییز نیز از زیبایی بی حد و حصری برخوردار است و برگ ریزان پاییز بر پهنه این دشت منظره ای شگفت انگیز را به آن می بخشند.

آدرس دشت دریاسر: استان مازندران - جنوب تنکابن - جاده دوهزار - روستای عسل محله

جنگل دوهزار

شاید بتوان گفت که در میان جاهای دیدنی تنکابن معروف ترین نام جنگل دوهزار می باشد. این جنگل که یکی از بزرگترین جنگل های استان مازندران به شمار می رود در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. عمده شهرت جنگل دوهزار به خاطر فضای مه گرفته و وهم انگیز آن است. این جنگل در تمام چهار فصل سال پوشیده در مه غلیظ کوهستانی است و فضای مه گرفته آن گشت و گذار در دل این جنگل را به تجربه ای بی مانند برای گردشگران بدل نموده است. یکی دیگر از جذابیت های این جنگل خنک بودن و مطبوع بودن آب و هوای آن در فصل تابستان است. در جنگل دوهزار خبری از تابستان های گرم و شرجی مازندران نیست. ترکیب رنگ های تماشایی درختان این جنگل در فصل پاییز نیز یکی دیگر از زیبایی هایی است که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد.

آدرس جنگل دوهزار: استان مازندران - جنوب تنکابن - منطقه خرم آباد - روستای خشکه رود - جاده دوهزار

جاهای دیدنی تنکابن با آدرس

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران نیز از حیث جذابیت چیزی کم از جنگل دوهزار ندارد. این پارک که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی تنکابن است مابین دو منطقه نشتارود و عباس آباد قرار گرفته است. جذابیت اصلی پارک ملی خشکه داران وجود گونه های متنوع و بعضا کمیاب گیاهی و جانوری در آن است. در این منطقه حفاظت شده حیوانات مختلفی از قبیل گرگ، خوک، شغال، گربه وحشی، غاز بالکان و مرغابی زندگی می کنند. شما در این پارک با طیف وسیعی از درختان گوناگون از جمله ممرز، لیکلی، ازگیل جنگلی، شمشاد، انار و بلوط روبرو خواهید شد. یکی دیگر از جذابیت های این پارک نزدیکی آن با دریای خزر است. فاصله پارک ملی خشکه داران با دریا تنها چند صد متر است.

آدرس پارک ملی خشکه داران: استان مازندران - شرق تنکابن - نشتارود به سمت عباس آباد - کیلومتر سی محور تنکابن چالوس

جاهای دیدنی تنکابن با آدرس

غار آبی دانیال

غار آبی دانیال

اگر می خواهید از یکی از زیباترین غارهای ایران بازدید کنید راهی روستای دانیال از توابع تنکابن شوید. غار آبی دانیال که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی تنکابن است یکی از قطب های گردشگری این منطقه به خصوص در فصل تابستان به شمار می رود. فضای خنک و دلپذیر درون این غار به همراه طبیعت سرسبز بیرون آن محیطی ایده آل را برای گردشگران مهیا نموده است. اما اصلی ترین جذابیت غار آبی دانیال بافت آهکی سقف و دیواره های این غار است. این بافت آهکی که در طی میلیون ها سال شکل گرفته است منظره ای تماشایی را به این غار بخشیده است. غار آبی دانیال شباهت زیادی با غار علیصدر همدان دارد با این تفاوت که عمق آب آن بسیار کمتر است.

آدرس غار آبی دانیال: استان مازندران - شرق تنکابن - شهرستان عباس آباد - بخش سلمانشهر - روستای دانیال

منطقه حفاظت شده بلس کوه

معرفی جاهای دیدنی تنکابن را با منطقه حفاظت شده بلس کوه به پایان می بریم. این منطقه حفاظت شده که یکی از زیباترین زیست بوم های جانوری استان مازندران است در حد فاصل دو رودخانه معروف دوهزار و سه هزار قرار گرفته است. گردشگران می توانند در بازدید این منطقه زیبا با جانورانی از قبیل خرس قهوه ای، شوکا، پلنگ، خرگوش، گراز، گوزن مرال و پازن روبرو شوند. این منطقه حفاظت شده همچنین محل زندگی پرندگان زیبایی همچون دم سرخ، چکاوک، هدهد، عقاب، کبوتر جنگلی و دارکوب نیز می باشد.

آدرس منطقه حفاظت شده بلس کوه: استان مازندران - جنوب تنکابن - منطقه خرم آباد - بین رودخانه دوهزار و سه هزار

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید