۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55394791

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی نشتارود از جمله پارک ملی خشکه داران، منطقه ییلاقی داغ کوه و مرداب نشتارود می پردازیم.

جاهای دیدنی نشتارود

سلام نو-سرویس گردشگری: نشتارود شهرستانی کوچک در استان مازندران است که در پنج کیلومتری شمال شرقی شهر تنکابن واقع شده است. این منطقه ساحلی با در اختیار داشتن سه عنصر دریا، جنگل و کوه در کنار یکدیگر بدل به یکی از قطب های گردشگری استان مازندران شده است. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با جاهای دیدنی نشتارود و جاذبه های طبیعی و زیبای این منطقه بیشتر آشنا شوید.

مرداب نشتارود

بی شک در میان جاهای دیدنی نشتارود مرداب معروف این شهر اولین نامی است که به ذهن خطور می کند. این مرداب زیبا که در مرکز شهر واقع شده است دارای طول سه کیلومتر و عرض پنجاه متر می باشد. مرداب نشتارود به سبب برخورداری از ماهی های گوناگون و همچنین آب تقریبا راکد یکی از بهترین مکان ها برای انجام تفریح آرامش بخش ماهیگیری است. در درون این مرداب ماهی هایی نظیر اردک ماهی، ماهی سفید، کفال و کپور زندگی می کنند. اگر شما نیز علاقه مند به تفریح ماهیگیری هستید به همراه قلاب خود در گوشه ای دنج از کناره های این مرداب اطراق کنید و دور از هیاهوی شهر غرق در لذت ماهیگیری شوید. در این مرداب علاوه بر این، تفریحات مربوط به قایق سواری نیز برای گردشگران مهیا گردیده است. وجود مرغابی های پرشمار در فصل زمستان نیز یکی دیگر از دیدنی ها و جذابیت های این مرداب می باشد.

جاهای دیدنی نشتارود

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران

یکی دیگر از جاهای دیدنی نشتارود که در واقع در حد فاصل نشتارود و عباس آباد واقع گردیده است پارک ملی خشکه داران می باشد. این منطقه حفاظت شده در کیلومتر سی ام جاده تنکابن به سمت چالوس قرار دارد. پارک ملی خشکه داران به سبب نزدیکی به دریا منطقه ای ساحلی جنگلی به شمار می رود و این موضوع جذابیت های این پارک را دو چندان کرده است. اما بی تردید اصلی ترین جذابیت این منطقه جنگلی وجود گونه های متنوع و پرشمار گیاهی و جانوری در آن است. در این پارک گیاهان و درختانی از قبیل شمشاد، بلوط، ازگیل جنگلی، انار، ممرز، خرمندی، یاس وحشی، توسکا و لیکلی به چشم می خورند. در پارک ملی خشکه داران همچنین گونه های جانوری جذابی همچون گربه وحشی، اگرت بزرگ، اگرت کوچک، غاز بالکان، مرغابی، خوک، گرگ، شغال، قره و حواصیل خاکستری نیز زندگی می کنند. این پارک منطقه ای وسیع را در بر می گیرد و مجموع مساحت آن حدود دو میلیون و ششصد هزار متر مربع است.

جاهای دیدنی نشتارود

منطقه ییلاقی داغ کوه

منطقه ییلاقی داغ کوه

منطقه ییلاقی داغ کوه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی نشتارود است. این منطقه ییلاقی که در جنوب نشتارود واقع شده است با نام داکو نیز شناخته می شود. باستان شناسان با توجه به گورستان های تاریخی این منطقه قدمت داغ کوه را به بیش از هزار سال پیش مربوط می دانند. منطقه ییلاقی داغ کوه با میوه های وحشی خود که به صورت آزاد و بدون دخالت انسان در دل طبیعت می رویند شناخته می شود. از جمله این میوه های آبدار می توان به سیب جنگلی، پرتقال، گالش انگور، ازگیل جنگلی، همرو، آلوچه و زرشک اشاره کرد. تابستان خنک و غیر شرجی این منطقه ییلاقی همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و حتی ساکنان شهرهای اطراف مثل تنکابن نیز برای دور شدن از هوای گرم و شرجی تابستان به این منطقه خنک پناه می برند.

روستای مازوبن

مازو در زبان مازنی به معنای بلوط می باشد. روستای مازوبن نیز به سبب برخورداری از درختان انبوه بلوط به این اسم نامگذاری شده است. این روستا که یکی از جاهای دیدنی نشتارود است در فاصله ده کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. مهمترین جاذبه گردشگری روستای مازوبن جنگل تاریک دره است که وجود درختان انبوه بلوط منظره ای ویژه را به آن بخشیده است. در دل این جنگل یک آبشار زیبا نیز واقع شده است که محیط اطراف آن به سبب خنکی و شنیده شدن پیوسته آواز پرندگان برخوردار از کیفیتی استثنایی می باشد. توصیه می کنیم در سفر خود به این روستا از غذاهای خوشمزه محلی همچون شیر تره، بادمجان کباب، ترش تره و میرزا قاسمی نیز بهره مند شوید.

مجموعه تفریحی و توریستی ترافیک نشتارود

مجموعه تفریحی و توریستی ترافیک نشتارود که در سال ١٣٨٥ تاسیس شده است با در اختیار شدن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد یکی از بهترین مراکز توریستی در محدوده شهر تنکابن می باشد. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه می توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، رستوران، کافی شاپ و تالار عروسی اشاره کرد.

موزه حیات وحش خشکه داران

این موزه که در نزدیکی پارک ملی خشکه داران قرار گرفته است یکی دیگر از جاهای دیدنی نشتارود به شمار می رود. این موزه که در سال ١٣۶٢ افتتاح شده است دارای مساحتی بالغ بر پانصد و پنجاه متر مربع می باشد. اگر مایل به تماشای جانوران خاص و کمیاب هستید حتما سری به این موزه بزنید. در موزه حیات وحش خشکه داران حیواناتی از قبیل خرس قهوه ای، گربه وحشی، حواصیل خاکستری و اگرت بزرگ و کوچک نگهداری می شوند. این موزه همچنین محل نگهداری استخوان و اسکلت جانورانی است که قرن ها پیش در جنگل های شمال ایران زندگی می کرده اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید