۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 55394789

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تنکابن در زمستان از جمله جنگل دوهزار، مرداب نشتارود و پارک ملی خشکه داران می پردازیم.

جاهای دیدنی تنکابن در زمستان

سلام نو-سرویس گردشری: شهر تنکابن با تابستان های گرم و شرجی خود و همچنین زمستان هایی سرد و پربرف شناخته می شود. به همین دلیل اغلب گردشگران فصل های بهار و پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. اما آن دسته از گردشگرانی که به دنبال تجربه سفرهای هیجان انگیز و غیر معمولی و ماجراجویانه هستند علاقه زیادی به سفر در فصل زمستان دارند. طبیعتا زمستان سرد و وحشی و پربرف تنکابن می تواند گزینه ای وسوسه کننده برای این افراد باشد. اگر شما نیز قصد دارید یک ماجراجویی زمستانی را در این شهر پشت سر بگذارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تنکابن در زمستان بیشتر آشنا شوید.

جنگل دوهزار

طبیعتا در میان جاهای دیدنی تنکابن در زمستان مناطق جنگلی از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار هستند. فضای باشکوه و زیبای برف گرفته این جنگل ها منظره ای را پیش روی گردشگران قرار می دهد که حاوی والاترین لذت هایی بصری برای آنهاست. در این بین جنگل دوهزار به سبب همین ویژگی، یعنی منظره استثنایی و باور نکردنی آن در فصل زمستان یکی از مقاصد گردشگری اصلی تنکابن در این فصل است. این جنگل که در منطقه خرم آباد از توابع تنکابن واقع شده است یک جنگل کوهستانی به شمار می رود. در فصل زمستان تمام این جنگل و شاخه درختان آن پوشیده از برف هستند. علاوه بر این تمامی فضای جنگل پوشیده از مه غلیظ کوهستانی است. این دو ویژگی در کنار هم سفر به جنگل دوهزار را به گشت و گذاری میان سفیدی مطلق تبدیل نموده اند. شبیه یک رویای صبحگاهی و پرسه در مه.

منطقه حفاظت شده بلس کوه

یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن در زمستان همین زیست بوم شگفت انگیز جانوری است. منطقه حفاظت شده بلس کوه در حد فاصل دو رودخانه دوهزار و سه هزار و در نزدیکی جنگل دوهزار واقع گردیده است. تمام جذابیت این منطقه توریستی به حیوانات و پرندگانی است که در آن زندگی می کنند. گردشگران می توانند در بازدید خود از این منطقه با پرندگان زیبایی از قبیل کبوتر جنگلی، دم سرخ، چکاوک، هدهد، دارکوب و عقاب روبرو شوند. منطقه حفاظت شده بلس کوه زیست بوم جانوران مختلفی از قبیل پلنگ، روباه، خرس قهوه ای، شوکا، پازن، گوزن مرال، گراز، خرگوش و بز است. می توانید در سفر زمستانی خود به تنکابن سری هم به این منطقه زیبا بزنید و مدتی را صرف تماشای زندگی این حیوانات در دل طبیعت کنید.

غار آبی دانیال

غار آبی دانیال نامی مشهور و پر آوازه در میان جاهای دیدنی تنکابن است. این غار که شباهت زیادی با غار علیصدر همدان دارد با جذابیت های پرشمار خود یکی از قطب های گردشگری تنکابن و حتی کل مازندران محسوب می شود. در درون غار شما با یک بافت آهکی زیبا مواجه خواهید شد که شکل گیری آن میلیون ها سال زمان برده است. علاوه بر این بافت آهکی شگفت انگیز می توان به جذابیت های طبیعی محدوده اطراف این غار و سرسبزی و آب و هوای دلپذیر آن نیز اشاره کرد. البته در فصل زمستان محدوده اطراف این غار به حالت مخوف و ترسناکی در می آید. گویی سفری به اعماق تاریخ را تجربه کنید و هیجان و اضطراب از هر سو خود را به شما عرضه می کند.

جاهای دیدنی تنکابن در زمستان

مرداب نشتارود در زمستان

مرداب نشتاود

مرداب نشتارود نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن در زمستان است. این مرداب در نزدیکی این شهر و در فاصله پنج کیلومتری آن واقع گردیده است. یکی از سرگرمی های اصلی گردشگران در فصل زمستان تفریح آرامش بخش ماهیگیری است. در واقع بهترین زمان ممکن برای انجام این تفریح فصل زمستان می باشد. مرداب نشتارود مردابی پر از ماهی های گوناگون از قبیل ماهی سفید، کپور، کفال و اردک ماهی است و همواره ماهیگیرانی در محدوده آن اطراق کرده اند و مشغول انجام این فعالیت لذتبخش هستند. اگر در فصل زمستان راهی تنکابن شده اید حتما قلاب ماهیگیری نیز همراه خود داشته باشید. گوشه ای دنج از مرداب نشتارود بنشینید و برای ساعتی تمام گرفتاری ها و مصائب زندگی را به دست فراموشی بسپارید.

پارک ملی خشکه داران

در میان جاهای دیدنی تنکابن در زمستان پارک ملی خشکه داران شاید جذاب ترین و پربازدیدترین منطقه باشد. این پارک حفاظت شده در حد فاصل عباس آباد و نشتارود و در کیلومتر سی ام محور تنکابن به چالوس واقع شده است. این منطقه وسیع دارای فاصله ای بسیار نزدیک با دریا است و همین امر جذابیت های آن را دو چندان نموده است. مهمترین ویژگی پارک ملی خشکه داران تنوع گونه های گیاهی و جانوری موجود در آن است. در این منطقه گیاهان و درختانی از قبیل توسکا، خرمندی، بلوط، ممرز، انار، ازگیل جنگلی، لیکلی و شمشاد وجود دارند. همچنین حیوانات مختلفی نیز همچون گربه وحشی، گرگ، شغال و خوک نیز در آن دیده می شوند. شما می توانید علاوه بر این در این منطقه با پرندگان مختلفی از قبیل غاز بالکان، قره، مرغابی و اگوت بزرگ نیز روبرو شوید.

جاهای دیدنی تنکابن در زمستان

چشمه آبگرم فلکده

چشمه آبگرم فلکده

بدون شک یکی از بهترین مقاصدی که در میان جاهای دیدنی تنکابن در زمستان وجود دارد چشمه آبگرم فلکده است. این چشمه که در درون روستای فلکده و در دل جنگل دوهزار واقع شده است گردشگران زیادی را در فصل زمستان به خود جذب می کند. آب این چشمه دارای خواص درمانی است و هم از طریق نوشیدن و هم از طریق آب تنی می تواند موجب بهبود بیماری های مختلف شود. از دیگر جذابیت های این چشمه وجود درختان انبوه کاج و سرو در آن است که خصوصا در فصل زمستان منظره ای ویژه را به این منطقه می بخشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید