۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 55394788

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تنکابن در پاییز از جمله دشت دریاسر، مرداب نشتارود و پارک ملی خشکه داران می پردازیم.

جاهای دیدنی تنکابن در پاییز

سلام نو-سرویس گردشری: اگر قصد سفر به شهر زیبای تنکابن در فصل پاییز را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تنکابن در این فصل بیشتر آشنا شوید.

دشت دریاسر

بدون شک وقتی صحبت از جاهای دیدنی تنکابن در پاییز به میان می آید اولین انتخاب دشت دریاسر خواهد بود. این دشت زیبا که دارای ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا می باشد در جنوب تنکابن واقع شده است. دشت دریاسر گرچه به بهشت مازندران در ماه اردیبهشت معروف است اما زیبایی آن در فصل پاییز هم دست کمی از ماه اردیبهشت ندارد. میلیون ها برگ درخت که در پاییز بر پهنه این دشت فراخ فرو می ریزند منظره ای زیبا و چشم نواز به آن می بخشند. در محدوده این دشت چندین چشمه و آبشار نیز واقع شده است که در فصول بهار، تابستان و پاییز گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. همچنین در اطراف این دشت چهار کوه بزرگ نیز قرار گرفته است و علاقه مندان به کوهنوردی می توانند با صعود به قله این کوه ها منظره ای تماشایی از دشت زیبای دریاسر را پیش چشم خود بیاورند.

آبشار سنگ بن چشمه

اگر می خواهید از یکی از زیباترین آبشارهای تنکابن دیدن کنید نام سنگ بن چشمه را به خاطر بسپارید. این آبشار که یکی از تماشایی ترین جاهای دیدنی تنکابن است در دل جنگل دوهزار و در حاشیه رودخانه دوهزار قرار گرفته است. در واقع این آبشار در فاصله نزدیکی از روستای عسل محله قرار دارد. هوای بسیار خنک اطراف این آبشار خصوصا در فصل تابستان گردشگران زیادی را جذب این منطقه می کند. اما اگر می خواهید از ترکیب رنگ هایی چشم نواز در دل جنگل دوهزار بهره مند شوید می بایست در فصل پاییز از محدوده این آبشار دیدن کنید. این منطقه در فصل پاییز طیف وسیعی از رنگ برگ های درختان را در کنار هم می آورد و تماشای آن می تواند لذت بصری بی همتایی را برای گردشگران رقم بزند.

چشمه آبگرم فلکده

یکی دیگر از جاذبه ها و جاهای دیدنی تنکابن در پاییز چشمه آبگرم فلکده است. این چشمه در جنوب شهر تنکابن و در دورن روستای فلکده واقع شده است. در واقع برای دسترسی به این چشمه نیاز به حدود یک ساعت رانندگی خواهید داشت. چشمه آبگرم فلکده علاوه بر طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر دارای خاصیت درمانی نیز هست. آب این چشمه برخوردار از طیف وسیعی از املاح معدنی است و می تواند در درمان بیماری های مختلف موثر واقع گردد. گرم بودن آب این چشمه نیز باعث شده است تا این منطقه به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی تنکابن در پاییز و زمستان بدل شود. این چشمه در منطقه ای محصور میان درختان انبوه سرو و کاج واقع شده است و از حیث زیبایی های طبیعی در میان چشمه های مازندران زبانزد است.

جاهای دیدنی تنکابن در پاییز

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران

بی تردید مناطق جنگلی یکی از نخستین انتخاب های گردشگران در فصل پاییز به شمار می روند. برگ ریزان این فصل و تنوع رنگی برگ درختان یکی از انگیزه های اصلی مسافران برای سفر به مناطق جنگلی است. در بین جاهای دیدنی تنکابن و مناطق جنگلی این شهر پارک ملی خشکه داران از بیشترین تنوع پوشش گیاهی برخوردار است. در این پارک درختان گوناگونی از قبیل شمشاد، ازگیل جنگلی، ممرز، بلوط، انار و لیکلی رشد می کنند و ترکیب آنها در کنار هم جلوه ای ویژه به این منطقه می بخشد. از دیگر جذابیت های پارک ملی خشکه داران وجود حیوانات مختلف در زیست بوم آن است. شما در این پارک می توانید با گرگ، گربه وحشی، خوک، مرغابی و غاز بالکان مواجه شوید. این پارک دیدنی در حد فاصل دو منطقه نشتارود و عباس آباد قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده بلس کوه

اگر طرفدار گیاهان هستید پارک ملی خشکه داران می تواند انتخابی مناسب برایتان باشد. اما اگر طرفدار جانوران هستید اولین و آخرین انتخابتان می بایست منطقه حفاظت شده بلس کوه باشد. تنوع زیستی این منطقه از حیث حیوانات و پرندگانی که در آن زندگی می کنند استثنایی است. این منطقه که در حد فاصل دو رودخانه دوهزار و سه هزار واقع شده است یکی از خاص ترین جاهای دیدنی تنکابن به شمار می رود. در این منطقه حفاظت شده جانوران مختلفی از قبیل خرس قهوه ای، پلنگ، خرگوش، روباه، گراز، شوکا، گوزن مرال، بز و پازن زندگی می کنند. در این منطقه همچنین پرندگان گوناگونی از قبیل عقاب، دارکوب، چکاوک، هدهد، کبوتر جنگلی و دم سرخ نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی تنکابن در پاییز

مرداب نشتارود

مرداب نشتارود

یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن که گردشگران بسیاری را جذب خود می کند مرداب نشتارود است. این مرداب مقصد اول و آخر علاقه مندان به تفریح آرامش بخش ماهیگیری است. در درون مرداب نشتارود ماهی هایی از قبیل اردک ماهی، ماهی سفید، کپور و کفال زندگی می کنند. این مرداب در نزدیکی شهر تنکابن و در فاصله پنج کیلومتری این شهر قرار گرفته است. علاوه بر تفریحات مربوط به ماهیگیری تفریحات مربوط به قایق سواری نیز در این مرداب برای گردشگران فراهم گردیده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید