گیلان یکی از استان‌های زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. صومعه سرا نیز یکی از شهرهای زیبای این استان است که تالاب بی‌نظیر و زیبای نرگستان در این شهر واقع شده است.

نرگستان ؛ تالابی چشم‌نواز در قلب صومعه‌سرا

سلام نو - سرویس گردشگری: تالاب نرگستان یکی از تالاب‌ها و جاهای دیدنی صومعه‌ سرا است که در روستای نرگستان قرار دارد. نرگه به معنی محل شکار دسته‌جمعی و ستان به معنی جا و مکان است. در گذشته این روستا یکی از مناطق داد و ستد محلی بود و هر هفته بازار محلی مهمی در آن تشکیل می‌شد. در کنار اهمیت زیست محیطی این روستا از دلایل دیگر مهم بودن نرگستان شکل‌گیری هسته اولیه‌ی نهضت جنگل در این روستا است. نرگستان نزدیک‌ترین روستا به تالاب انزلی است، به‌طوری که با پای پیاده می‌توانید به تالاب دسترسی پیدا کنید. منطقه‌ی زیبای دوازده هکتاری نیز در حوالی آن قرار دارد.

نرگستان ؛ تالابی چشم‌نواز در قلب صومعه‌سرا

مسیر دسترسی

در یک کیلومتری مسجد "پیر ولی خان" زمین های تنباکو در روستای سیاه تن تولم دیده می شود. کمی بالاتر در این روستا بقعه امامزاده آقا سید عباس قرار دارد. درمسیری که به سمت تالاب می روید، در اطرافتان درختان صنوبر به وفور دیده می شوند. مسیر پر است از دشت های زیبا، مزارع برنج و درختان صنوبر... در ۵ کیلومتری صوفیان ده، ورودی سیاه درویشان یا مرداب گل لاله می باشد. در طول راه درویشان، رودخانه ی زیبای سیاه درویشان دیده می شود. برای رسیدن به تالاب سیاه درویشان باید از رودخانه گذشت، پس با قایق های خودروی تندرو همراه شوید و هیجان و زیبایی را تجربه کنید.گفتنی است از اسکله سلکه می توانید با قایق گشتی در روی تالاب بزنید و اگر فصل پرنده نگری باشد با دوربین هایی که سازمان محیط زیست در اختیار شما قرار می دهد پرنده ها را ببینید

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید