سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد که اتحادیه اروپا در حال کار برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بعد شواهد کافی مبنی بر اقدام ایران در ارائه پهپادهای به روسیه است.

اتحادیه اروپا: برای تحریم ایران به خاطر ارسال پهپاد به روسیه شواهد کافی جمع کرده‌ایم
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، طبق گزارش منابع خبری، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت بروکسل شواهد کافی برای تحریم ایران به دلیل آنچه وی «ارسال پهپاد به روسیه» خواند را در اختیار دارد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا چهارشنبه (۱۹ اکتبر) گفت «اتحادیه اروپا در حال کار برای (اعمال) تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از جمع‌آوری شواهد کافی مبنی بر اقدام ایران در ارائه پهپادهای مرگبار به روسیه برای استفاده در اوکراین است».

به گزارش رویترز، «نبیلا ماسرالی» سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این ادعا، افزود: اکنون که شواهد کافی خود را جمع کرده‌ایم، کار در شورای اروپا با توجه به پاسخ روشن، سریع و محکم اتحادیه اروپا در جریان است.

پیش‌تر، نشریه «پولیتیکو» به نقل از مقام‌ها و دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد احتمالاً امروز بر سر جزئیات بسته تحریمی جدید بروکسل علیه ایران که پنج فرد و سه نهاد ایرانی را شامل می‌شود، توافق خواهد شد.

وزیر خارجه اوکراین نیز در روز دوشنبه خواستار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران با ادعای استفاده روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران شد. وی سه‌شنبه نیز گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ارائه کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید