به گفته سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت، عامل کلاهبرداری با ساخت همراه بانک جعلی دستگیر شد.

کلاهبرداری از مردم با «همراه بانک» جعلی!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که با ایجاد یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز پانصد میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه در پلیس فتا تشکیل و موضوع در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت که برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک، نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بود را نصب کرده؛ غافل از اینکه به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصین پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این کلاهبردار سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

کلاهبردار اینترنتی دستگیر شدند

وی با بیان اینکه این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: این فرد در جریان بازجویی‌ها گفت که یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کرده و با این روش از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده است

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.همچنین شناسایی دیگر مالباختگان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید