بابلسر زیبایی‌های وصف نشدنی فراوانی دارد که گردشگران را به سوی خود می‌کشد. یکی از زیبایی‌های دلنشین این شهر آبشار شی الیم می‌باشد در میان جنگل‌های انبود گیلان واقع شده است.

آبشاری زیبا در میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار شی الیم از جمله جاهای دیدنی بابلسر است که در استان مازندران قرار دارد. این آبشار در دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله در میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی واقع شده است. گاوزن محله، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل است. روستای گاوزن محله در قسمت غرب رودخانه‌ی سجادرود (سجرو) قرار گرفته و با روستاهای فیروزجاه ثابت، لمسوکلا، سرجیکلا و سماکوش محله همسایه است. این طایفه همچون دیگر طوایف بندپی درفصل تابستان به منطقه‌ی ییلاقی سفر می‌کنند و از آب‌وهوای مناسب و دلپذیر آن بهره‌مند می‌شوند. «تررجه یا تحریجه» از روستاهای ییلاقی است که با چشم‌انداز طبیعی، مسکن طایفه گاوزن است. دسترسی به این آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه، جاده سیرباغ و سپس گاوزن محله امکان‌پذیر است. دره آبشار درست در سمت شرق روستا واقع شده است.

آبشاری زیبا در میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی

این آبشار در دره ای بسیار زیبا قرار دارد که چشم بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. ارتفاع این آبشار تقریبا ۳۰ متر می شود که از بین صخره های بلند به پایین می ریزد. نکته حائز اهمیت در مورد این آبشار این است که در این آبشار حوضچه های پلکانی وجود دارد، که آب طبقه به طبقه به آنها می ریزد و منظره فوق العاده ای را ارمغان می آورد. دور تا دور آبشار را درختان سر به فلک کشیده احاطه کرده اند که از صحنه ای خاص و حیرت انگیز را پیش چشم گردگران به نمایش می گذراند. صدای شرشر آب در کنار نوای پرندگان می تواند آرامشی خاص را به گردشگران هدیه کند که در کمتر جایی مانند آن پیدا می شود.

آبشاری زیبا در میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی

نحوه دسترسی به آبشار

برای اینکه به این محوطه بروید باید در ابتدا به سمت شهرستان بابل حرکت کنید. برای این سفر هم می توانید از اتوبوس کمک بگیرید و خرید بلیط اتوبوس بابل را به صورت آنلاین انجام دهید و خود را به این ناحیه برسانید. پس از اینکه به این شهر رسیدید باید راهی روستای گاوزن محله شوید. این روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر بابل قرار گرفته است. اگر با خودرو شخصی سفر می کنید باید از مسیر ارتباطی شهرستان بابل به سمت منطقه گلوگاه، جاد

کد خبرنگار: ۲۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رشیدگاوزن IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام جای دیدنی های روستای گاوزن محله راتصاویرو ویدیوبگداریدممنونم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید