بابلسر یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای گیلان است که جاذبه‌های خاص خود را دارد. یکی از جاذبه‌های چشم‌نواز این شهر پل فلزی معلق می‌باشد که توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی احداث شده است.

اولین پل ماشین‌روی ایران در بابلسر

سلام نو - سرویس گردشگری: پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابلسر، خیابان پاسداران واقع شده است. این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه‌های شهر است که بر زیبایی بابلرود می‌افزاید. این پل اولین پل ماشین‌رو است که قسمت شرقی و غربی بابلسر را به‌ هم پیوند می‌دهد و راه ارتباطی بابلسر، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی، غربی استان و بسیار پرتردد است. طول آن ۸۰ متر، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۱۶ متر است.

اولین پل ماشین‌روی ایران در بابلسر

تاریخچه

این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه‌های شهر می‌باشد که بر زیبایی بابلرود می‌افزاید.

در زمان ساخت پل معلق مهندسان و متخصصان آلمانی برای ۵۰ سال این پل را گارانتی کرده و چندی پیش در نامه‌ای به نهادهای مربوطه هشدار داده شد که گارانتی این پل به پایان رسیده و برای حفظ و بقای این پل تاریخی از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین جلوگیری شود.

اولین پل ماشین‌روی ایران در بابلسر

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید