آمل یکی از بی‌نظیرترین شهرهای گیلان است که جاذبه‌های بسیاری را در ود جای داده است. یکی از زیبایی‌‎های این شهر آبشار لاکوه می‌باشد که با رنگ‌های بسیار زیبا و پوشش گیاهی متنوع آراسته شده است.

آبشاری با پوشش آبی در جنگل‌های آمل

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار لاکوه که با نام‌های آبشار لاکو و آبشار نقره سر نیز شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی آمل در استان مازندران به شمار می‌آید. مسیر دسترسی به این آبشار، با گونه‌های متنوع گیاهی و رنگ‌های زیبا آراسته شده است. پوشش آبی رنگ منطقه به‌خاطر وجود گونه‌های سیزاب و فراموشم مکن است، پوشش سبز رنگ مربوط به گونه‌های جنگلی (ممرز، آلوی جنگلی ، از گیل و ولیک و…) است، روی دامنه قرمز رنگ گل‌های شقایق و گل گاوزبان روییده و دشت زرد رنگ مملو از گونه زلف پیر است.

آبشاری با پوشش آبی در جنگل‌های آمل

مسیر دسترسی

برای دسترسی به آبشار لاکوه، باید وارد مسیر پاکوب نقره سر، در جاده هراز شوید.

مسیر دیگر حرکت در جاده لاکوه که در سمت شرق رستوران سیاه بیشه قرار دارد و طی مسافت ۱ کیلومتر به مسیر پاکوب نقره سر میرسید. این مسیر دارای منظره و چشم انداز بسیار زیبایی است. ضلع شمالی دماوند در تیر رس شما است. همچنین قله های منطقه نمارستاق (کهون، کلاکوه و …) و قله های منطقه دلارستاق نیز پیدا است. از زیباترین مسیر صعود به قله امامزاده قاسم به شمار می رود و دارای پوشش جنگلی و مرتعی است.

آبشاری با پوشش آبی در جنگل‌های آمل

پوشش گیاهی

مراتع این مسیر در اردیبهشت ماه دارای منظره بسیار زیبایی است. پوشش آبی رنگ مربوط به گونه های سیزاب و فراموشم مکن، پوشش سبز رنگ مربوط به گونه های جنگلی (ممرز، آلوی جنگلی ، از گیل و ولیک و … ) ، دامنه قرمز رنگ مربوط به شقایق و گل گاوزبان و دشت زرد رنگ مربوط به گونه زلف پیر از زیبایی های دلفریب این منطقه است. پوشش گیاهی مراتع کوهستانی شامل بروموس، فستوکا، گون، آویشن و سنبله دماوندی می باشد که از تراکم و فراوانی زیادی برخوردار هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید