استان گیلان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. بکب از زیبایی‌های این استان ییلاق متش می‌باشد که در ۴۵ کیلومتری جاده اسالم-خلخال واقع شده است.

تجربه زندگی در تپه‌های مه گرفته با سفر به ییلاق متش

سلام نو - سرویس گردشگری: یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان گیلان، ییلاق متش اسالم است که در ۴۵ کیلومتری جاده اسالم-خلخال قرار دارد. با رفتن به این نقطه، فرصت زندگی در کلبه‌های محلیِ روی تپه‌های مه‌گرفته روستای متش اسالم را خواهید داشت. هنوز هم در آن روستا برخی مغازه‌داران از چرتکه استفاده می‌کنند و این کارشان، لذت خرید محصولات بومی را دو چندان می‌کند. اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، ارتفاعات اطراف متش را از دست ندهید و صبح زود کوهپیمایی‌تان را شروع کنید. لذت قدم گذاشتن بر تپه‌ها و ارتفاعاتی پوشیده از گیاه و صعود در دل مه، تجربه‌ای فراموش نشدنی است.

تجربه زندگی در تپه‌های مه گرفته با سفر به ییلاق متش

روستای ییلاقی متش اسالم

روستای متش از توابع شهرستان تالش در استان گیلان است. ییلاق متش از جمله اماکنی است که تنها در تابستان قابل سکونت است و در زمستان خالی از سکنه است. گفته می‌شود در زمستان تمام خانه‌های روستا در برف مدفون می‌شوند. همین امر گواه طبیعت بکر و آب و هوای خنک این منطقه در تابستان است. کسانی که تابستان در این روستا اقامت دارند اهالی شهر اسالم هستند که به خاطر آب و هوای خنک، تابستان‌ها به ییلاق می‌آیند.

ویژگی جذاب این منطقه وجود مه در اغلب روزهای تابستان است. ضمن اینکه این منطقه هم به جنگل و هم به مراتع و چمنزار دسترسی دارد. تماشای آسمان پر ستاره در طول شب از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. زیرا در هوای پاک این منطقه خبری از آلودگی و گرد و غبار نیست. در این منطقه می‌توانید حضور ابرها در زیر پاهای خود را نیز احساس کنید.

تجربه زندگی در تپه‌های مه گرفته با سفر به ییلاق متش

ویژگی آب و هوایی

شاید باورش کمی سخت باشد ولی هوای روستای متش اسالم در شبهای تابستان تا ۱۰ درجه نیز می‌رسد. یعنی ممکن است در دل تابستان مجبور شوید شب را در کنار بخاری بخوابید. به همین دلیل یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان، روستای ییلاقی متش اسالم است. دمای هوا در این منطقه در طول روز به طور متوسط ۲۵ درجه است و در شب تا ده درجه نیز کاهش می‌یابد. مسافران شمال با طی مسافت کوتاهی می‌توانند از هوای شرجی و ۴۰ درجه شمال به هوای خنک و خشک ییلاق‌های اسالم برسند.

تجربه زندگی در تپه‌های مه گرفته با سفر به ییلاق متش

امکانات روستای ییلاقی متش اسالم

همانطور که گفتیم این روستا یکی از ییلاق‌های اسالم است که تنها در تابستان قابل سکونت است. بدیهی است حضور در چنین طبیعت بکری با کمبود امکانات همراه است. به عنوان مثال در این منطقه برق شهری وجود ندارد. البته اهالی روستا برای تأمین برق شب‌ها از موتور برق استفاده می‌کنند. بنابراین گردشگران هم شب‌ها به میزان محدود به برق دسترسی دارند. آب لوله‌کشی نیز در این منطقه وجود ندارد. آب روستا از چشمه‌ای که در همان حوالی است تأمین می‌شود. پس در هنگام انتخاب اقامتگاه میزان فاصله از چشمه را در نظر داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید