چابکسر یکی از شهرهای بسیار زیبای گیلان است که گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. روستای سرولات یکی از مکان‌های دیدنی و بی‌نظیر این شهر است که طبیعت آن هوش از سر می‌برد.

سرولات ؛ روستای باغ‌های همیشه سبز پرتقال

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای سرولات اولین‌ جایی است که در چابکسر باید به دیدن آن بروید. روستایی در دامنه‌ی رشته‌کوه‌های البرز و کنار دره‌های تنگ و رودخانه‌های پرآب که طبیعت زیبای آن مطلوب هر گردشگر و مسافری است. شهرت اصلی که باعث شده این روستا را در جمع جاهای دیدنی چابکسر بشناسند فاصله کم آن با کوه و دریا در بخش نوار شمالی ایران است.

باغ‌های همیشه سبز پرتقال و عطر خوش این درخت‌ها تا همیشه در یاد و مشام شما خواهد ماند. می‌توانید حتی در کنار لذت بردن از طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز خدادادی، از عطر و طعم غذاهای محلی و خوشمزه‌ی شمالی هم در رستوران‌های سنتی این روستا استفاده حظ ببرید.

سرولات ؛ روستای باغ‌های همیشه سبز پرتقال

موقعیت جغرافیایی

روستای سرولات در ۲۲ کیلومتری رامسر و در نزدیکترین فاصله به شهر چابکسر واقع است. این روستا در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر در کنار رودخانه ی آچیرود قرار دارد، زمانی که به این روستا می رسید دامنه های کوه های البرز را می توانید به راحتی مشاهده کنید و از میان جنگل ها و رودها عبور کنید و نهایت لذت و آرامش را ببرید. علاوه بر آرامشی که در روستای سرولات در رامسر برقرار است، مهمان نوازی مردم آن هم زبان زد است و شما هرگز احساس غریبی نخواهید کرد. نزدیکی کوه، جنگل، دریا و رودخانه در این روستای زیبا به یکدیگر، جذابیت های سفر به سرولات را چند برابر می کند.

آچیرود رودخانه ای است که در زندگی اهالی روستای سرولات در چابکسر و آب و هوای این منطقه نقش بسیار پر رنگی را داشته است. به طور کلی تنگ دره سرولات بر اثر انفعالات طبیعی که در رودخانه و برش کوه توسط آن نیز به وجود آمده است. نسیمی که از سمت آچیرود می وزد باعث خنک تر شدن هوای روستا می شود و از رطوبت آن کم می کند. از میدان اصلی روستا که به سمت چپ حرکت کنید پس از گذر از چند سربالایی و سرپایینی به رود زیبایی می رسید که در کناره آن فضای سرسبز و دشت مانندی دارد. زمانی که به این منطقه می رسید عده ی زیادی از افراد را مشاهده می کنید که در دامنه ی رودخانه به پیک نیک آمده اند و اگر خواستید شما هم می توانید با آنها همراه شوید.

سرولات ؛ روستای باغ‌های همیشه سبز پرتقال

مناسب‌ترین زمان سفر به روستای سرولات

با توجه به این که در ابتدای متن گفتیم، شما هر زمان از سال که بخواهید شمال می تواند برایتان جذاب و دیدنی باشد؛ اما فصل تابستان نقطه اوج شلوغی و تردد در خطه ی شمالی کشور است، اگر می خواهید در بهترین زمان را در روستای سرولات در چابکسر سپری بنمایید سعی کنید یا اواخر تابستان و یا اوایل بهار به این روستا بروید که بهترین زمان سفر می تواند باشد.

سرولات ؛ روستای باغ‌های همیشه سبز پرتقال

نحوه دسترسی به سرولات

به منظور دسترسی به روستای سرولات در چابکسر اگر بخواهید از تهران حرکت کنید، باید حدود ۲۶۸ کیلومتری را که ۵ ساعت و نیم می شود را طی کنید. اگر از سمت رامسر وارد چابکسر می شوید باید راه را درون شهر ادامه دهید تا به آخرین میدان، میدان سرولات برسید. از اینجا میدان را دور زده و به سمت کوه حرکت کنید. پس از سه کیلومتر به روستا می رسید.

اگر هم از سمت گیلان و شهرستان رودسر می خواهید به چابکسر برسید باید جاده ساحلی را تا کلاچای و بعد از آن تا میدان سرولات ادامه دهید. در نزدیکی میدان دو پمپ بنزین و گاز را می بینید. راه را ادامه دهید و در میدان به دست راست و رو به کوه بپیچید. حتما در طول مسیر از گوگل مپ استفاده کنید چرا که بهترین و دقیق ترین راهنمای شما در طول سفر می توانید باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید