استان گیلان جاذبه‌های بسیار زیبایی دارد اما یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر تالاب کیاکلایه می‌باشد که ماحتی ۳۰۰ متری داشت اما حالا مساحت این تالاب به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.

سلام نو - سرویس گردشگری: تالاب کیاکلایه یکی از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان است چراکه گونه‌های حیاتی آن تنوع بسیاری دارد. این تالاب که از دیدنی های لنگرود محسوب می‌شود، در گذشته وسعت زیادی داشته است اما به علت تبدیل شدن به جایگاه دفن زباله این روزها کمتر از ۱۰۰ هکتار مساحت دارد.

این تالاب می توانست به عنوان نگین شهر لنگرود شناخته شود ولی متاسفانه به دلیل اینکه هر تکه از آن به بخشی همانند : مسکن مهر , بیمارستان و ادارات بخشیده شده در حال نابودی است در سال های گذشته وسعت بیشتری داشته اما به دلیل عدم رسیدگی در این اواخر وسعت آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و متاسفانه از آن جایی که شهرداری لنگرود در حال ساخت بلوار بر روی آن هم هست تا سال های آینده شاهد نابودی این تالاب خواهیم بود.

غنی‌ترین تالاب گیلان در دل لنگرود

نحوه دسترسی به تالاب

تالاب کیاکلایه در شهرستان لنگرود است از یک سمت به شهر لنگرود , رامسر و رشت و از سه سمت دیگر به شالیزار متصل می شود که وجود این شالیزار ها و کوهپایه هایی که کمی دورتر قرار گرفته اند چشم انداز زیبایی را به وجود آورده اند. محل دقیقی که تالاب در آن واقع شده است جنوب شهر لنگرود در فاصله سه کیومتری لیلا کوه است برای دسترسی به آدرس تالاب کیاکلایه لنگرود باید از طریق جاده ارتباطی رشت-لاهیجان به سمت رودسر حرکت کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی تالاب

این امکانات شامل : مجموعه کامل تالاب،استخر مصنوعی، شهربازی و بقعه متبرکه سفید آستانه است که تا امروز این امکانات رفاهی توانسته است توریست ها و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

از دیگر ویژگی های این تالاب، نزدیکی آن به مرکز شهر است که امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی را با بهترین کیفیت برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا کرده است.همچنین در یک کیلومتری این تالاب، زمین های ورزشی فوتبال، بسکتبال و پیست موتور سواری در کنار تالاب قرار گرفته است و بخشی از این تالاب توسط شهرداری لنگرود به پارک تبدیل شده است .

غنی‌ترین تالاب گیلان در دل لنگرود

پوشش گیاهی و جانوری تالاب

در شرایط فعلی بیشتر درختان توسکا و پوشش هایی از نی در تالاب دیده میشود. نکته قابل توجه و جذاب این تالاب این است که همانند بسیاری تالاب های دیگر تالاب کیاکلایه هم توجه آبزیان و پرندگان را به خود جلب میکند و در صورتی که آنها احساس امنیت کنند در نقاط مختلف تالاب به استراحت و تولید مثل می پردازند و همین خود یکی از عوامل جذب گردشگران است. بهترین فصلی که می توان دیدن تالاب را در برنامه ی سفری خود قرار داد فصل بهار می باشد. همچنین از دیگر تالاب های استان گیلان می توان به تالاب سوستان لاهیجان اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید