گیلان یکی از شهرهای بسیار زیبای شمالی کشورمان است که به سبب زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. روستای آبچالکی یکی از این زیبایی‌های بی‌نظیر است که در لنگرود واقع شده است.

با سفر به روستای آبچالکی لنگرود را زیرپا بگذارید

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای آبچالکی یکی از زیباترین و فوق العاده‌ترین روستاهای گیلان است که در شهر زیبای لنگرود واقع شده است. روستای کوهستانی آبچالکی به این دلیل که تمامی شهر لنگرود و ساحل دریای کاسپین از بلندای آن قابل رویت است، به بام لنگرود معروف شده است و در برنامه سفر مردم در بازدید از جاذبه های گردشگری لنگرود قرار دارد.

با سفر به روستای آبچالکی لنگرود را زیرپا بگذارید

ویژگی آب و هوایی

آب و هوای سالم و خوش بهارانه باعث می‌شود که بسیاری از شهروندان لنگرود و شرق گیلان، تابستان‌ها نیز حضور در این روستا را به حضور در شهرها ترجیح دهند.

قرار گیری روستا آبچالکی در ارتفاعات لیلاکوه و در کنار باغ‌های چای و مرکبات از یک سو و معماری مسکونی کوهپایه با خانه های گلی و چوبی هر گردشگری را به تحسین وا می دارد. هرچند این تحسین با افسوس هایی همراه است که ویلاسازان را واداشته کوه را تراشید و خانه های برخلاف معماری بومی بسازند.

با سفر به روستای آبچالکی لنگرود را زیرپا بگذارید

نرسیده به روستای آبچالکی ، چشمه آبی قرار دارد که در سال های اخیر لوله کشی شده و در فرهنگ عامه مردم، این آب از برکات فاطمه زهرا (س) است. در میانه روستا نیز زنان محلی با فروش محصولات بومی و صنایع دستی برای خود درآمد زایی می کنند.

این تپه دید بسیار خوبی نسبت به بخش کومله و لنگرود و روستاهای اطراف و باغات چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. اما گذشته از دید بسیار خوب، آب و هوا و سر سبزی این منطقه هم قابل توجه است. ورودی این بام بلند حدود ۱ کیلومتر بعد از چهار راه کومله به طرف شهر اطاقور است . جاده این چشم انداز زیبا، از میان باغات چای گذشته و به بلندترین ارتفاع قله می رسد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید