سوپ شلغم یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و بسیار پرخاصیت است که از ترکیب سبزیجاتی مانند شلغم، هویج، کرفس و... تهیه می‌شود و برای سرماخوردگی مفید است، در ویدیو زیر طرز تهیه این سوپ خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

با این سوپ خوشمزه سرماخوردگی را درمان کنید! + دستور پخت سوپ شلغم

به گزارش سلام نو، سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود. سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد. با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید.

سوپ شلغم غذایی مفید برای کسانی است که در این فصل به سرما خوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده‌اند؛ زیرا با داشتن موادی مانند شلغم و ساقه کرفس سرشار از مواد مغذی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. در این مطلب طرز تهیه سوپ شلغم خوشمزه و ویژه همراه با همه نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به طبخ این سوپ مقوی تقدیم به شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سوپ شلغم

شلغم: ۴ عدد

هویج: ۲ عدد

سیب زمینی متوسط: ۲ عدد

ساقه کرفس: ۳ عدد

قرص استاک: ۲ عدد

کره: ۵۰ گرم

نمک و فلفل: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

شلغم

نکات مربوط به شلغم

شلغم ازجمله سبزیجات پرخاصیتی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، فولات، فسفر، کلسیم و مقادیری از ویتامین c است. این خوراکی پرخاصیت مزه خاصی ندارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را به‌تن‌هایی مصرف کنند؛ بنابراین استفاده از شلغم در سوپ و آش سبب می‌شود تا بوی بد شلغم گرفته شود و خوردن آن دلپذیرتر باشد. هنگام خرید شلغم توجه داشته باشید که شلغم‌های ریز و سفت را انتخاب کنید. شلغم درشت یا شلغمی که نرم باشد، برای تهیه سوپ مناسب نیست.

نکات مربوط به قرص استاک

قرص استاک

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ‌ها، انواع سس‌ها، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تأثیر بسیاری در طعم و مزه غذاها دارد. می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در ترکیبات استاک نمک وجود دارد؛ پس در صورتی‌که از آن استفاده می‌کنید، در آخر غذا را مزه کنید و اگر نیاز بود، نمک اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ شلغم

سوپ شلغم

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سیب زمینی، هویج، شلغم و ساقه کرفس را به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید؛ سپس یک لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا سبزیجات بپزد و نرم شود.

۲ ـ در مرحله بعد ۲ عدد قرص استاک را داخل دو لیوان آب جوش حل کنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حدود ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا سوپ جا بیفتد. در این مدت هرچند دقیقه یکبار درب قابلمه را بردارید و سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد. این سوپ هرچه غلیظ‌تر باشد، دارای خاصیت بیشتری است؛ بنابراین از اضافه کردن آب زیاد به سوپ شلغم خودداری کنید.

۳ ـ پنج دقیقه آخر پخت سوپ، کره، نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید و بعد از اینکه سوپ چند جوش زد، اجاق گاز را خاموش کنید. سوپ خوشمزه و سرشار از خاصیت شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

نکته

به جای قرص استاک می‌توانید از آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. / فرارو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید