معاون اجرایی شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات در بسیاری از موارد که دارای ابهام و برداشت‌های متفاوت است، اصلاح می‌شود.

اصلاح قانون انتخابات در دستورکار مجلس و شورای نگهبان

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، محمدحسن صادقی‌مقدم عصر سه‌شنبه در مراسم معارفه رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: با تغییر قوانین و اصلاح موارد دارای ابهام، شورای نگهبان با همکاری مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا فضا و بستر برگزاری انتخابات سالم و شفاف را فراهم کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد قانون انتخابات با ایرادات و اشکالاتی روبه‌رو بوده که تلاش می‌کنیم در انتخابات سال آینده مجلس و خبرگان موارد مورد نظر را اصلاح کرده و آماده برگزاری انتخاباتی پرشور در سال آینده باشیم.

معاون اجرایی شورای نگهبان نمونه این موارد را هزینه تبلیغات انتخاباتی و شاخص‌های نمایندگی مجلس و همچنین فرآیند رسیدگی به تخلفات اعلام کرد و گفت: در قالب کمیسیون‌های تخصصی در شورای نگهبان سعی ما بر این است تا موارد دارای ابهام و مشکل در قانون انتخابات را اصلاح کرده و با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان، برای اجرا در انتخابات پیش رو قوانین جدید ملاک عمل باشد.

صادقی‌مقدم تلاش شورای نگهبان را در صیانت از آرای مردم و تحقق مردم‌سالاری واقعی یادآور شد و افزود: ۲۵۰ هزار نفر در کشور در قالب هیئت‌ها و دفاتر نظارت بر فرآیند انتخابات نظارت می‌کنند که ما سعی می‌کنیم ساماندهی نیروها را نیز در کنار آموزش و به روزرسانی اطلاعات و آگاهی‌های آنها انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در ۴۳ سال اخیر کارنامه درخشان در صیانت از حق و حقوق مردم در انتخابات و همچنین نظارت و رسیدگی به مصوبات مجلس داشته تا در قالب قوانین و شرع اسلامی حافظ و صیانت‌کننده دستاوردهای نظام اسلامی باشد.

معاون اجرایی شورای نگهبان اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب مجموعه شورای نگهبان برای آرا و مطالبات به حق مردم مجموعه‌ای امین باشیم تا زمینه دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام به شکل کامل فراهم آید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید