به گفته محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی، یک کلیک کودک بازیگوش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای مادرش آب خورد!

کودکی هنگام دانلود بازی با گوشی مادرش حساب بانکی‌اش را خالی کرد!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و کشف پرونده ای خبر داد که کودکی هنگام استفاده از گوشی مادرش با کلیک کردن برروی لینک جعلی موجب خالی شدن حساب وی توسط مجرمان سایبری شده بود.

محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود با بیان اینکه از حساب بانکی‌اش برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

کودکی بازیگوش حساب مادرش را هنگام بازی خالی کرد

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد فرزند این شهروند بزه دیده در هنگام استفاده از گوشی وی برروی یک لینک جعلی با عنوان دانلود بازی کلیک می کند و برای دریافت بازی اقدام به پرداخت هزینه با استفاده از کارت بانکی مادر می نماید که با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه ، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که با بررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب شهروند بزه دیده بازگردانده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

محمودی توصیه کرد: هموطنان باید به فرزندان خود بیاموزند که مراقب شگردهای مجرمان سایبری باشند و از ارائه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک‌های تبلیغ‌شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارند به جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خودداری کنند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوءاستفاده کرده و آنان را مورد بزه قرار دهند پلیس در چهارچوب قانون با این افراد برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید