صومعه سرا یکی از روستاهای زیبای استان گیلان می‌باشد که به سبب زیبایی‌های بی‌نظیرش توجهات بسیاری را به خودش جلب کرده است. تالاب هندخاله یکی از تالاب‌های بسیار زیبا و گردشگرپذیر این روستا است.

هندخاله ؛ بزرگ‌ترین تالاب گیلان در صومعه‌سرا

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای هندخاله از توابع بخش تولمات شهرستان صومعه سرا می باشد. یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری این روستا، تالاب هندخاله است. همه ساله، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این منطقه مراجعه می کنند تا از این تالاب دیدن کنند. در گذشته، تالاب هندخاله تنها راه ارتباطی با بندر انزلی به شمار می رفته است. این تالاب، از ضلع شمال شرقی، به تالاب انزلی مرتبط می گردد.

هندخاله ؛ بزرگ‌ترین تالاب گیلان در صومعه‌سرا

دهستان هند خاله یکی از دهستان های گیلان که در بخش صومعه سرا قرار دارد.این دهستان در ۱۵ کیلومتری رشت و از راه دهستان پیر بازار میباشد معنی هند خاله به معنای رود بزرگ میباشد(هند به معنی بزرگ و خاله به معنی رود) که به مرداب هند خاله یا تالاب انزلی منسوب میشود.جاذبه های گردشگری که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود میکشاند مرداب هندخاله است که در قدیم تنها راه ارتباطی مردم به بندر انزلی بوده و زیستگاه هزاران پرنده کمیاب مهاجر که در فصل پاییز به این روستا می آیند.

هندخاله ؛ بزرگ‌ترین تالاب گیلان در صومعه‌سرا

ویژگی جانوری

در این تالاب، پرندگان مهاجر بسیاری زندگی می کنند. این پرندگان، در فصل پاییز به این تالاب مهاجرت می کنند.
این تالاب از دو واژه هند به معنی بزرگ و خاله به معنی رودخانه تشکیل شده است که به صورت کلی می توان آن را رود بزرگ و یا شاخه بزرگ رودخانه معنی نمود.

اهالی روستای هندخاله از طریق کشاورزی، انبارداری، برنجکوبی و اجاره ملک به گردشگران کسب درآمد می کنند.

تالاب هندخاله در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر رشت قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید