شیراز یکی از استان‌های بی‌نظیر و زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران زیادی را به خودش جلب کرده است. این استان اقامتگاه‌های زیبایی‌ را در خود جای داده است که اقامتگاه سنتی پسین زیباترین آن‌ها با قدمتی ۲۰۰ ساله می‌باشد.

اقامتگاهی با ۲۰۰ سال سن در نارنجستان شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: در مرکز شهر و در همسایگی مهم‌ترین و زیباترین دیدنی‌های شیراز وارد کوچه نارنجستان قوام می‌شویم و از کنار خانه‌ها و دکان‌های قدیمی عبور می‌کنیم که ساکنان و صاحبانش با رویی گشوده سری به نشانه سلام برایمان تکان می‌دهند. پلاک ۲۰ با درهای چوبی قدیمی‌اش و پلاک کاشی‌کاری شده فیروزه‌ای به ما می‌گوید که به خانه پسین رسیده‌ایم. از دالان که عبور کنیم، ناگهان قاب جلوی چشممان پر می‌شود از تصویری شبیه به خانه مادربزرگ‌هایمان پر می‌شود. حیاطی که دورتادورش را اتاق‌هایی با پنجره‌های چوبی و نرده‌های مشبک و دیوارهایی کاشی‌کاری شده پر کرده‌اند. درحالی‌که در وسط حیاط حوض آبی‌رنگ و تک‌درخت نارنج و گلدان‌های شمعدانی خود را به رخ می‌کشند. اگر خوش‌شانس باشید احتمالاً صدای کمانچه یا تاری هم به گوشتان می‌رسد که در ترکیب با چهچه بلبل‌ها و قمری‌هایی که به هوای دانه به حیاط آمده‌اند، ترکیب گوش‌نوازی را شکل می‌دهند.

اقامتگاه سنتی پسین در استان فارس، شهر تاریخی و توریستی شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام، پلاک ۲۰ واقع شده است. این خانه سنتی با قدمت حدود ۲۰۰ سال با هدف احیاء خانه های تاریخی شیراز پس از مرمت و بازسازی در پاییز ۱۳۹۷ افتتاح شد و با عنوان اقامتگاه بوم گردی پسین به بهره برداری رسید.

اقامتگاهی با ۲۰۰ سال سن در نارنجستان شیراز

خانه سنتی پسین با معماری کاملا سنتی و فضایی دلنشین شامل ۶ اتاق به صورت ۲ اتاق دو تخته، ۳ اتاق سه تخته و یک اتاق چهار تخته است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۲۰ گردشگر را دارد. تمامی اتاق ها دارای سرویس بهداشتی ( توالت فرنگی ) و حمام اختصاصی هستند و فقط یک اتاق ۳ تخته دارای توالت ایرانی و توالت فرنگی و حمام اختصاصی می باشد.
اقامتگاه سنتی پسین برنامه های ویژه ای از جمله برگزاری تورهای شیراز گردی، پاسارگاد گردی ( تخت جمشید و نقش رستم )، بازدید از دریاچه نمک و روستای دیدنی و بسیار زیبا قلات ( با هزینه مسافر ) برای مهمانان عزیز تدارک دیده است.

اقامتگاهی با ۲۰۰ سال سن در نارنجستان شیراز

امکانات و خدمات ارائه شده

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه سنتی پسین برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، اینترنت و وای فای رایگان، سالن غذاخوری، سیستم گرمایشی و سرمایشی ( اسپیلیت و شوفاژ ) اشاره کرد.
لازم به ذکر است مهمانان عزیز با هماهنگی قبلی با پرسنل این خانه سنتی می توانند از انواع غذاهای لذیذ سنتی و مخصوص شیرازی نظیر کشک و بادمجان، دوپیازه، کلم پلو شیرازی، آب دوغ خیار، قورمه سبزی و ... سفارش دهند و میل نمایند.

اقامتگاهی با ۲۰۰ سال سن در نارنجستان شیراز

موقعیت جغرافیایی

شهر توریستی و دیدنی شیراز مرکز استان فارس در جنوب ایران واقع شده است. شیراز از آب و هوای معتدلی برخوردار است و تمام فصول سال به ویژه فصل بهار بهترین زمان سفر به این شهر تاریخی می باشد.

اقامتگاه سنتی پسین در کجا قرار دارد؟

از خیابان لطفعلی‌خان زند وارد کوچه ۲۴ (نارنجستان قوام) شوید و سراغ پلاک ۲۰ را بگیرید. پسین در بافت سنتی و بازسازی‌شده شیراز قرار دارد و با بسیاری از دیدنی‌های شیراز همسایه است.

مناسب‌ترین قیمت اقامتگاه سنتی پسین

قیمت‎های اتاق‌های پسین از حداقل ۵۰۰ هزار تومان به‌ازای هر شب شروع می‌شود. البته قیمت‌ها دائمی نیستند و مطابق با فصل‌ها و شرایط مختلف می‌توانند متغیر باشند.

اقامتگاهی با ۲۰۰ سال سن در نارنجستان شیراز

جاذبه‌های گردشگری

شیراز به دلیل داشتن آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی فراوان همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی می باشد. بازار و حمام وکیل، آرامگاه شعرای نامی ایرانی همچون سعدی و حافظ، ارگ کریم خانی، باغ نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، حرم مطهر شاهچراغ، ارگ کریم خانی و مسجد جامع عتیق از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های این شهر کهن هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید