۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 55394341

در این مقاله شما را با جاهای دیدنی یزد در بهار و ویژگی ها و نکات مهم مرتبط با آن ها به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی یزد در بهار

سلام نو - سرویس گردشگری: شهر تاریخی یزد همواره به دلیل جاذبه های تاریخی و توریستی با شکوه خود، همواره مورد توجه توریستان و گردشگران داخلی و خارجی بوده است. شهر یزد جزو معدود شهر های توریستی کشور محسوب می گردد که برای سفر در تمامی فصول سال مناسب می باشد و شما می توانید حتی در زمستان به آن سفر نمایید. فصل بهار یکی از بهترین مواقع سال برای سفر به این قطب گردشگری کشور می باشد. زیرا این منطقه در تابستان آب و هوای گرمی داشته و در فصل بهار متعادل تر می شود. ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد در بهار را به شما معرفی می کنیم تا در صورت سفر به این شهر، از آن ها بازدید فرمایید.

معرفی بهترین جاهای دیدنی یزد در بهار :

- مجموعه تاریخی امیرچخماق :

مجموعه تاریخی امیرچخماق بی شک یکی از بهترین جاهای دیدنی یزد در بهار است. در این مجموعه شما می توانید مسجد بازار، آب انبار، میدان، تکیه و .... تاریخی را به طور همزمان مشاهده فرمایید. امیرچخماق بی شک یکی از برجسته ترین مجموعه تاریخی کشور می باشد که سالانه توریستان بسیاری را به خود جلب می کند. فصل بهار یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر به شهر یزد و بازدید از این مجموعه تاریخی با شکوه و کم نظیر می باشد.

- برج خاموش :

برج خاموش که با نام های دیگری مثل برج سکوت نیز شناخته می شود، جزو بهترین جاهای دیدنی یزد در بهار می باشد. برج خاموش در واقع دخمه ای باستانی متعلق به زرتشتیان می باشد در ۱۵ کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است. این دخمه باستانی ریشه در تاریخ کهن شهر یزد داشته و بر روی یک تپه قرار گرفته است. در گذشته زرتشتیان از این دخمه های برای قرار دادن اجساد خود استفاده می کردند. زیرا ایشان معتقد بودند که اجساد مردگان باعث آلودگی خاک مقدس ایشان می شود و آن ها را بر روی دخمه قرار می دادند تا توسط پرندگان خورده شوند.

- زیارتگاه چک چک :

زیارتگاه چک چک یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در بهار است که به زرتشتیان تعلق دارد. این زیارتگاه جزو معدود زیارتگاه های فعال دین زرتشت در یزد می باشد که هر ساله مورد توجه بسیاری از توریستان و گردشگران قرار می گیرد. این مکان تاریخی در بین کوه های اردکان قرار رفته است و به زیارتگاه پیر سبز نیز معروف است. لازم به ذکر است که امروزه زرتشتیان از این زیارتگاه برای عبادت، برگزاری جشن مهرگان و ... استفاده کرده و آیین سنتی و مذهبی خود را در آن برگزار می کنند.

جاهای دیدنی یزد در بهار

جاهای دیدنی یزد در بهار

- باغ دولت آباد :

باغ دولت آباد یکی از مشهور ترین جاذبه های تاریخی شهر یزد می باشد که در لیست برترین باغ های تاریخی کشور نیز قرار می گیرد. در حال حاضر باغ دولت آباد توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و شهرت بین المللی دارد. این باغ تاریخی در سال ۱۱۶۰ هجری قمری ساخته شده است و کاربرد تفریحی-حکومتی داشته است. در گذشته نیز از این باغ برای برگزاری مراسمات افراد حکومت، برگزاری جلسات و ... استفاده میشده است. از نظر بسیاری از توریستان و گردشگرانی که تجربه سفر به شهر یزد را دارند. فصل بهار بهترین زمان ممکن برای سفر به این شهر و بازدید از باغ دولت آباد می باشد.

- قلعه سر یزد :

اگر به تاریخ کشور ایران و حکومت های باستانی ساکن در آن علاقه مند هستید، از قلعه سر یزد غافل نشوید. قلعه سریزد یکی از گمنام ترین جاذبه های تاریخی شهر یزد می باشد که قدمت بسیار قابل توجهی دارد. قدمت این قلعه به زمان حکومت ساسانیان و بین قرن های ۳ تا ۷ میلادی باز می گردد. در گذشته از قلعه سریزد به عنوان یک صندوق امانات و انبار ذخیره استفاده می شده است. در حال حاضر بقایای مختلفی از وجود خندق در اطراف قلعه،‌برج های بلند و ... وجود دارد که نشان دهنده اهمیت آن در زمان گذشته می باشند. لازم به ذکر است که این قلعه در زمان حکومت صفویان بازسازی شد و توسعه پیدا کرد. با این حال امروزه بخش های متعددی از ان در حال تخریب می باشند.

- روستای خرانق :

روستای خرانق بی شک یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در بهار می باشد. این روستای تاریخی قدمتی چند صد ساله دارد و فضای سنتی همچنان بر آن حاکم می باشد. روستا خرانق ۸۵ کیلومتر تا شهر یزد فاصله دارد به همین دلیل توریستان کمتری برای بازدید آن اقدام می کنند. با این حال به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به استان یزد، از این روستای تاریخی غافل نشوید. در این روستای شما می توانید آثاری متعلق به قلعه تاریخی و ۴۵۰۰ ساله خرانق، کاروانسرا تاریخی، پل حمام، آب انبار های مختلف، بقعه ی مشهد و ... را مشاهده فرمایید.

جاهای دیدنی یزد

جاهای دیدنی یزد در بهار

در انتها لازم به ذکر است که جاهای دیدنی یزد در بهار به موارد فوق خلاصه نشده و این شهر توریستی دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی می باشد. به عنوان مثال شما می توانید علاوه بر موارد فوق از اماکن توریستی دیگری نظیر مسجد جامع، منطقه قدیمی یزد، آتشکده زرتشتیان و ... نیز بازدید فرمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید