۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 55394303

کشتی‌ها از اسکله دایره‌ای به سمت مکان‌های مهمی مانند مانلی، خلیج واتسونز و باغ‌وحش پارک تارونگا حرکت می‌کنند.

۴ جاذبه گردشگری برتر در سیدنی

سلام نو - سرویس گردشگری: سیدنی قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و زیباترین شهر استرالیاست که در میان خشکی و دریا قرار دارد. با کشتی در امتداد بندر پر زرق و برق سر بزنید، بادبان های سفید خانه اپرا را ببینید که در زیر نور آفتاب می درخشند، طاق برازنده پل بندرگاه را تماشا کنید و خواهید دید که چرا این شهر یکی از برترین شهرهای جهان است.

امروزه می‌توانید تاریخ افسانه‌ای سیدنی را در مسیرهای باریک و سنگ‌فرش‌شده و ساختمان‌های تاریخی راکز کاوش کنید و در تورهای با راهنما و موزه‌های عالی شهر با مردم بومی گادیگال، نگهبانان سنتی این سرزمین آشنا شوید.

ساکنان سیدنی هنوز روحیه ماجراجویانه ای دارند. از پل بندر بالا بروید، در سواحل طلایی سیدنی موجسواری کنید، یا در یک تور دیدنی بر فراز شهر پرواز کنید. گشت و گذار در سیدنی تنها به شهر ختم نمیشوند. مناطق وحشی غنی از حیاتوحش، اطراف شهر را احاطه کردهاند و امکان سفرهای یکروزه جذاب را فراهم میکنند.

در ادامه بهترین مکان‌ها را برای بازدید در این شهر بندری معروف کشف کنید.

  1. خانه اپرای سیدنی

۴ جاذبه گردشگری برتر در سیدنی

یکی از نمادهای بزرگ جهان، خانه اپرای سیدنی یک مکان میراث جهانی یونسکو و جاذبه ستارهای در بندر پر زرق و برق است. این ساختمان برازنده، به شکل صدف یا بادبان‌های متحرک است.

شما چندین گزینه برای بازدید از خانه اپرای سیدنی دارید. در حین پرواز در بندرگاه، عکس بگیرید، در یکی از رستوران ها استراحت کنید، در بیرون آن قدم بزنید، یا در یک تور از این سازه باشکوه شرکت کنید. در داخل، تئاتر، استودیو، اتاق نمایشگاه، سالن کنسرت و سینما را خواهید دید.

برای دیدن این ساختمان معروف، یک تور پیادهروی با راهنمای اپرای سیدنی رزرو کنید. این یک بلیط انعطاف پذیر است که به شما امکان میدهد به هر یک از تورها در طول روز ملحق شوید.

  1. پل بندرگاه سیدنی

۴ جاذبه گردشگری برتر در سیدنی

پل بندرگاه سیدنی یکیدیگر از نمادهای سیدنی است. این پل که توسط پایه های دوتایی عظیم در هر انتها پشتیبانی می شود، در سال ۱۹۳۲ ساخته شد و همچنان بزرگترین پل قوسی فولادی جهان است. می‌توانید روی آن رانندگی کنید، از زیر آن عبور کنید و از دور از آن عکس بگیرید. یکی از بهترین کارها برای تماشای مناظر تماشایی بندر سیدنی، صعود به قله ۱۳۵ متری آن است.

بالا رفتن از پل یکی از برترین ماجراجوییهای استرالیا در فضای باز است و شما میتوانید یکی از تورهای مختلف را انتخاب کنید. تورها در طول روز اجرا میشوند و با صعود در صبح شروع میشوند و با صعود شبانه به پایان می رسند. در طول مسیر، انواع داستان های سرگرم کننده درباره تاریخچه پل را یاد خواهید گرفت.

برای آشنایی بیشتر با تاریخچه جذاب ساخت پل، از موزه در اسکله جنوب شرقی دیدن کنید.

  1. کشتی کروز بندرگاه در سیرکولار

۴ جاذبه گردشگری برتر در سیدنی

سیدنی به خاطر محیط درخشانش در کنار آب شهرت دارد و یکی از محبوبترین کارهایی که در بندر سیدنی می توان انجام داد، گشت و گذار با کروز است. بیشتر کشتی‌های دریایی بندر از سیرکولار اسکله در سیدنی کوو که محل ترمینال اصلی کشتی‌های شهر نیز است، حرکت می‌کنند.

آیا ترجیح می‌دهید در طول تور خود از حیات وحش دیدن کنید؟ در طول مهاجرت سالانه نهنگ های زمستانی، کشتی تماشای نهنگ سیدنی مسافران را از کنار سیدنی هد بیرون می برد تا این موجودات باشکوه را تماشا کنند.

آیا برای سفر دریایی در بندر وقت ندارید؟ هنوز هم می‌توانید برخی از مکان‌های برتر را از طریق قایق‌سواری در اطراف بندر ببینید. کشتی‌ها از اسکله دایره‌ای به سمت مکان‌های مهمی مانند مانلی، خلیج واتسونز و باغ‌وحش پارک تارونگا حرکت می‌کنند.

  1. ساختمان ملکه ویکتوریا

۴ جاذبه گردشگری برتر در سیدنی

آیا خرید در دستور کار شما قرار دارد؟ به ساختمان ملکه ویکتوریا بروید. حتی اگر قصد خرید چیزی ندارید، فقط برای تماشای این ساختمان زیبا و بازسازی شده و پنجره‌های رنگارنگ و کف‌های موزاییکی آن بروید زیرا این مکان ارزش دیدن دارد.

یک گنبد مرکزی مرتفع که توسط ۲۰ گنبد کوچکتر احاطه شده است، این ساختمان زیبا را که در ابتدا به عنوان تالار بازار بین سال‌های ۱۸۹۳ و ۱۸۹۸ ساخته شد، نمایان می‌کند. پس از دهه‌ها غفلت و حتی برنامه‌ریزی برای تخریب، این ساختمان ماسه‌سنگی بزرگ در اوایل دهه ۱۹۸۰به حالت اولیه خود بازسازی شد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید