امروز در نشست هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا از عربستان و هند به عنوان نامزدهای میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ نام برده شد.

چرا ایران از میزبانی جام ملت‌ها حذف شد؟
به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، در مهلت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال ایران در کنار عربستان – قطر و هند جز کشورهایی بود که آمادگی خود را برای میزبانی این مسابقات اعلام کرد. از آنجایی که قطر به عنوان میزان جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۳ به جای چین معرفی شده است به صورت خودکار از لیست نامزدهای میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ کنار گذاشته می‌شود و خیلی‌ها از هم اکنون می‌گویند عربستان میزبان دوره بعدی بازی‌ها است، به این خاطر که توانمندی بیشتری در برگزاری بازی‌ها به نسبت هند دارد.

اما چرا ایران از لیست نامزدهای میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ با این همه اشتیاق برای برگزاری مسابقات کنار گذاشته شد؟

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال ایران به موقع نتوانست مدارک لازم را برای میزبانی جام ملت‌ها در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد.

فدراسیون فوتبال برای اعلام رسمی میزبانی باید تضمین‌هایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه می‌داد که این تضمین‌ها باید از سوی مقامات دولتی ایران در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می‌گرفت. از آنجایی که فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر بدون رییس اداره می‌شد، نتوانست هماهنگی لازم را بعمل بیاورد و در نهایت از جمع نامزدهای میزبانی جام ملت‌های آسیا کنار گذاشته شد.

ایران قبلا دو بار میزبان جام ملت‌های آسیا بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید