در بحبوحه احتمال آزمایش اتمی جدید کره شمالی، رسانه‌ها از آماده باش دولت کره جنوبی خبر دادند.

آماده باش در سئول از ترس حمله کره شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از افکارنیوز، در بحبوحه احتمال آزمایش اتمی جدید کره شمالی ، رسانه‌ها از آماده باش دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» دفتر «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی از امروز یکشنبه در حالت آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد زیرا انتظار می‌رود کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.

مقام‌های سئول بر این باورند که پرتاب‌های موشکی اخیر و سایر اقدامات تحریک‌ آمیز کره شمالی بخشی از آماده‌سازی این کشور برای هفتمین آزمایش اتمی است. یکی از مقامات ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت: «از آنجایی که تحریکات کره شمالی مکرر شده، ما تمام تلاش خود را برای حفظ وضعیت آمادگی همراه با هوشیاری به کار می‌گیریم. این یک آماده باش ۲۴ ساعته است.»

یکی دیگر از مقامات سئول گفت که دفتر ریاست جمهوری برنامه‌های دقیقی برای پاسخ به آزمایش اتمی کره شمالی ارائه کرده است. این مقام کره جنوبی که به هویت وی اشاره‌ای نشده، گفت، همه در حالت آماده باش هستند.

دستور آماده باش در کره جنوبی

تهدیدات کره شمالی افزایشی است

کره شمالی در هفته‌های اخیر با انجام یک سری پرتاب موشک‌های بالستیک، از جمله یک موشک بر فراز ژاپن، پرواز جنگنده‌ها و شلیک گلوله‌های توپخانه تنش‌ها را افزایش داده است.

نیروی هوایی کره شمالی در یک رزمایش بزرگ در روزهای گذشته ۱۵۰ فروند جنگنده خود را به پرواز درآورد.یک منبع نظامی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که این رزمایش هوایی که شنبه گذشته برگزار شد اهداف تبلیغاتی داشته و رادیو و تلویزیون دولتی کره شمالی پیاپی برنامه‌های مکرری در مورد این رویداد پخش می‌کنند.

به گفته این منبع مطلع، نیروی هوایی کره شمالی برای این رزمایش مدت‌ها تمرینات فشرده‌ای انجام ‌داد و علی‌رغم کمبود سوخت هواپیما، هواپیماهای زیادی در این رزمایش شرکت کردند. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی و مقامات نیروی هوایی نیز از نزدیک ناظر این تمرین هوایی بودند.

یونهاپ در خاتمه نوشت، بر اساس ارزیابی دستگاه اطلاعات کره جنوبی، کره شمالی ممکن است هفتمین آزمایش اتمی خود را بین ۱۶ اکتبر تا ۷ نوامبر (یکشنبه ۲۴ مهر تا دوشنبه ۱۶ آبان) انجام دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید