مشاور امنیتی ملی آمریکا نیز متعاقب جو بایدن اعلام کرد کهکاخ سفید در روابط با ریاض تجدیدنظر خواهد کرد.

جیک سالیوان هم عربستان را تهدید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد جو بایدن در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت که با حمایت عربستان سعودی صورت گرفت، در روابط واشنگتن با ریاض بازنگری خواهد کرد.

وی به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفت که بایدن به دلیل قرار گرفتن عربستان در کنار روسیه بر ضد منافع ما، در روابط آمریکا با عربستان سعودی تجدید نظر خواهد کرد.

جیک سالیوان تصریح کرد: بایدن در آینده روابط آمریکا با عربستان، به صورت فردی عمل نخواهد کرد، بلکه با اعضای کنگره دو حزب جمهوری خواه و دموکرات برای اقدام مشترک در این زمینه رایزنی خواهد کرد.

سالیوان افزود: اکنون هیچ برنامه‌ای از سوی رئیس جمهور بایدن برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنفرانس جی ۲۰ وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: ما باید این پیام واضح را به روسیه بدهیم که نباید از سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین استفاده کند.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال بحران شکل گرفته میان ریاض و واشنگتن در پی تصمیم اخیر اوپک پلاس، عربستان را به دلیل تصمیم کاهش تولید نفت به «عواقبی» تهدید کرد.

اعضای کنگره طرح‌هایی را درباره تعلیق همکاری با عربستان از جمله تعلیق صادرات سلاح و خارج کردن نیروهای آمریکایی از عربستان پیشنهاد دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید