به گفته انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، آمار تجرد دختران روستایی بیشتر از شهری است و در روستاها ۲۶ درصد تجرد قطعی داریم.

به این زنان وام ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، انسیه خزعلی در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار افزود: سال گذشته در همین زمان صندوق کارآفرینی امید وعده وام ازدواج زوجین روستایی دهه ۶۰ را داد که امیدواریم اکنون نیز این مهم عملیاتی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: طبق آمارها تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از زنان شهری است و نیاز است که پشتیبانی‌های لازم را برای ازدواج در روستا و تحکیم خانواده داشته باشیم که البته این مهم سال گذشته مصوب شد تا تسهیلات ویژه‌ای برای زوجین روستایی اختصاص یابد.

میزان تسهیلات دولت به زنان کارآفرین چقدر است؟

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی اضافه کرد: براساس آمار سال ۹۵، حدود ۱۰ میلیون نفر از زنان در روستا زندگی می‌کنند که میانگین سن ازدواج آن‌ها ۲۳ سال است که به دلیل تجردی که وسعت گرفته نیازمند پشتیبانی‌های جدی فرهنگی و اقتصادی است.

خزعلی ادامه داد: اکنون ۶۵ درصد زنان روستایی دارای همسر هستند که بخشی به دلیل فوت همسر و طلاق و ۲۶ درصد تجردهای قطعی داریم.

وی با تاکید براینکه سواد، آموزش، بهداشت و پشتیبانی از زندگی خانوادگی زنان را در اولویت‌های مسائل زنان قرار داده ایم افزود: بیش از ۹۰ درصد در سطح کشورباسواد داریم، اما این سهم در روستاها و عشایر پایین است که برنامه ویژه‌ای برای زنان روستایی و عشایری و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت و اعتبارات ویژه‌ای برای این بخش تصویب کرده ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح جدیدی قرار است بازماندگان از تحصیل ریشه کن شوند.

وی درخصوص حضور زنان در روستاها افزود: حضور زنان در روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت موجب ماندگاری و پویایی روستاها و پایدرای امنیت غذایی می‌شود که امیدواریم با پشتیبانی‌های لازم این ماندگاری را سبب شویم.

خزعلی در بخش صندوق‌های خرد روستایی هم اظهار داشت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام‌هایی خواهیم برداشت.

در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار تفاهم‌نامه همکاری بین معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید امضا شد که علاوه بر آن از ۱۹ زن روستایی و عشایری کارآفرین و نمونه تجلیل شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرار است تسهیلات خرد روستایی برای حفظ اشتغال زنان روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید