محسن زنگنه، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از نیمه دوم امسال خبر داد.

جزییات جدید از زمان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان | حقوق ها چقدر افزایش خواهد داشت؟
به گزارش سلام نو، در حالی دو فوریت «لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» هفته گذشته در صحن علنی مجلس بررسی و در نهایت تصویب شد که براساس آنچه اعلام شده، در صورت تصویب این لایحه، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی انجام می‌شود.

آن‌طور که علی‌رضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفته، لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در هفته جاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

به گفته او، کمیسیون برنامه و بودجه تا روز یک‌شنبه آینده (۲۴ مهر) برای ارائه گزارش خود درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری فرصت دارد و بعد از ارائه گزارش، این لایحه در دستور صحن علنی قرار می گیرد.

حقوق چقدر افزایش پیدا می کند؟

اما در رابطه با میزان و چگونگی افزایش حقوق کارمندانوبازنشستگان دولت، بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است: برای افزایش حقوق کارکنان برای هر کارمند ۳هزار امتیاز مبنا بود و ما هم بر همان اساس پیش رفتیم. البته اعضای کمیسیون نظرات دیگری هم داشتند؛ اما ما نظر دولت را مدنظر قرار دادیم. بنابراین حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت به‌طور میانگین یک‌میلیون تومان است.

وی افزوده، احتمال دارد با توجه به پیشنهادهایی که نمایندگان مجلس در صحن می‌دهند، افزایش حقوق کارکنان دولت به ۲.۵ میلیون تومان هم برسد.

بهروزی‌فر متذکر شده؛ از سوی دیگر بحث افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت هم مطرح است. یعنی کسانی که کف حقوقشان پایین است، حقوقشان بیشتر افزایش پیدا کند و کسانی که حقوق بالاتری می‌گیرند درصد افزایش حقوقشان کمتر باشد. هدف و انگیزه این است که فاصله‌ها را کم کنند که متناسب با ریسک‌پذیری و خطری باشد که در پست‌ها وجود دارد.

همچنین حسن لطفی، نماینده رزن و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد، گفته است؛ حقوق و مزایای افراد تحت پوشش کمیته امداد باید حداقل ۵۰درصد افزایش داشته باشد و این موضوع در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید.

او عنوان کرده؛ براساس بند ۴ لایحه دولت حقوق شاغلان باید تا ۳۵درصد افزایش داشته باشند و کمیسیون هم همین نظر را داشت. نظر کمیسیون اجتماعی درخصوص فوق‌العاده ویژه کارکنان نظامی و انتظامی این است که با توجه به اینکه سقف اعتبارات ابلاغی با دستگاه اجرایی است پس تا ۵۰درصد افزایش داشته باشد.

حقوق ها از چه تاریخی افزایش پیدا می کند؟

در این میان، محسن زنگنه، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته، به پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس، افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از نیمه دوم امسال اعمال می شود.

محسن زنگنه افزوده است؛ بر اساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری، از ابتدای مهر ماه امسال حقوق تمامی کارکنان دولتی که مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری هستند در حقوق پایه حدود سه هزار امتیاز که معادل بیش از یک میلیون تومان است اعمال خواهد شد.

وی با بیان این که حق عائله‌مندی ۲ برابر و تقریبا بین پنج تا ۲۰ درصد حقوق‌های مختلف افزایش خواهد یافت، عنوان کرده؛ در حوزه اقشار آسیب‌پذیر که از طرف بهزیستی و کمیته امداد حمایت می‌شوند، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کمک معیشت افزایش خواهد یافت./ منبع: خبرآنلاین

افزایش حقوق‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به روند بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق‌ها گفت: گزارشات کمیسیون امروز جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را ۲۴ مهر به صحن مجلس ارائه کنیم.

در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۷ مهر مجلس شورای اسلامی، دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با ۲۲۴ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

بر همین اساس جهت اطلاع از آخرین روند رسیدگی و بررسی این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که کمیسیون تخصصی این موضوع به شمار می‌رود، به سراغ جعفر قادری از اعضای این کمیسیون رفتیم.

قادری در مورد آخرین وضعیت بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: این لایحه روز دوشنبه ۱۸ مهر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. ما همان روز در دو نوبت صبح و عصر جلساتی را برای بررسی لایحه داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این لایحه چند محور عمده از جمله شاغلین، بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد را داشت، بر همین اساس سه کمیته در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شد و این کمیته‌ها بررسی‌های خود را انجام دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: روز سه شنبه ۱۹ مهر هم در ساعات ۱۰ الی ۱۲ و ۱۴الی ۱۷ و همچنین ۱۸ الی ۲۱:۳۰ جلسات ما ادامه داشت و روز بعد آن هم دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه جلسات خود را ادامه دادند و ان‌شاءالله گزارشات کمیسیون روز شنبه ۲۳ مهر جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را روز یکشنبه ۲۴ مهر به صحن مجلس ارائه کنیم.

قادری درباره روند کار قانونی تا اعمال افزایش حقوق‌ها و اینکه افزایش حقوق‌ها چه زمانی اعمال می ‌شود؟ گفت: در اینجا دو نگاه وجود دارد؛ ترجیحاً اگر اعمال افزایش حقوق‌ها را از شهریور ماه لحاظ کنیم، خیلی مناسب‌تر است؛ منتهی از آن سو سقف منابعی داریم که اگر بخواهیم با این سقف منابع افزایش حقوق داشته باشیم ممکن است نتوانیم شروع این قانون را از شهریور ما لحاظ کنیم و امکان دارد به ناچار این افزایش حقوق‌ها را یک ماه عقب بیاندازیم.

وی افزود: اگر بخواهیم منابعی را اضافه کنیم، هم در تامین منابع به مشکل خواهیم خورد و هم با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است و طبیعتاً دولت به شورای نگهبان رفته و اعتراض می‌کند و شورای نگهبان نیز مصوبات مجلس را بر می‌گرداند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: حالا اینکه شروع افزایش حقوق‌ها از شهریور باشد یا مهر، باید ببینیم که چگونه می‌توانیم منابع این موضوع را تامین کنیم./ فارس

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    مگر چقدر اضافه شده که این همه خبر در این باره پخش میکنین ،بابا یک ملیون پول یک وعده غذاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید