یک شرکت‌ فعال در صنایع گیاهان دارویی ضمن فرآوری اسانس گیاهان دارویی در کشور، محصولات نهایی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر کرد.

بازارهای اروپا در تسخیر اسانس‌های ایرانی!

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، ژاله محسنی عراقی مدیرعامل یک شرکت گیاهان دارویی به توانمندی در استحصال و فرآوری انواع عصاره‌ها اشاره کرد و گفت: پس از کسب تجربه در همکاری با نهادهای دولتی و با توجه به ظرفیت بالایی که منابع طبیعی و گیاهان دارویی کشور دارد، وارد این حوزه شدیم و خط تولید اسانس‌های ایران‌ساخت را راه‌اندازی کردیم.

این فعال حوزه گیاهان دارویی افزود: بسیاری از محصولات گیاهی به صورت خام فروشی به خارج از کشور صادر می‌‎شد، در این راستا با طراحی یک خط تولید خاص توسط تیم مهندسی شرکت، ما یک فرآیند ویژه اسانس‌گیری را در کشور ایجاد کردیم، تا اسانس و عصاره انواع گیاهان و صمغ‌های کشور را استخراج کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه توانستیم زمان اسانس‌گیری را از ۱۵ ساعت به ۲ ساعت تقلیل دهیم و همچنین خلوص اسانس‌ها را نیز به بالای ۹۹.۵ درصد برسانیم.

محسنی عراقی ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با گیاهان دارویی در کشور، گفت: در حال حاضر علاوه بر گیاهان داخلی، برخی گیاهان دیگر کشورها را نیز در فرآیند اسانس‌گیری قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به جوزهندی یا دارچین اشاره کرد. در این مجموعه همچنین انواع صمغ‌ها مانند آنغوزه و باریجه نیز مورد فرآوری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت گیاهان دارویی افزود: کشورهایی مانند فرانسه و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله مشتریان این مجموعه خلاق هستند و به صورت کلی یک شرکت صادرات محور هستیم. با توجه به اینکه صنایع دارویی و بهداشتی این کشورها در نهایت از اسانس ایرانی، صادراتی محصولات دارویی و بهداشتی و آرایشی تولید می‌کنند، خط تولید را گسترش دادیم و به جای صادرات اسانس، تولید محصولات نهایی را در دستور کار قرار دادیم.

وی ضمن نام بردن از برخی محصولات نهایی شرکت خاطرنشان کرد: تولید یک ضدعفونی کننده گیاهی خاص که برای نوزادان به کار می‌رود، تولید داروهای ویژه آبزیان، زنبورها و انواع و اقسام محصولات بهداشتی و آرایشی از جمله سبد تولیدات این شرکت را تشکیل می‌دهد.

این تولید کننده یادآور شد: بسیاری از این محصولات تا پیش از این تنها از مسیر واردات تامین می‌شد. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم از طریق بومی‌سازی فناوری محصولات و داروهای خود را به فراخور، نیاز کشور، توسعه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید