یک کیک ساده خانگی قطعا خوشمزه تر از کیک های آماده در فروشگاه هاست و بهترین ویژگی این است که می توان به دلخواه آن را با استفاده از میوه های مورد علاقه یا انواع مغزها و... تزئین کرد.

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی

اگر به دنبال دستور پخت یک کیک ساده و خوشمزه هستید، پیشنهاد می کنیم دستور کیک خانگی که در ادامه این مقاله از مقالات مجله آشپزی تاپ کومینگ برایتان آورده ایم را امتحان کنید.

این کیک علاوه بر خوشمزه بودن دستوری بسیار ساده دارد. دقت کنید که مقدار مواد لازم را درست در نظر بگیرید تا یک کیک پف دار و عالی داشته باشید. در ادامه با طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه و پف دار خانگی با ما باشید.

مواد لازم

  • آرد چند منظوره 1 و 2/1 پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ 2 عدد
  • شکر 1 پیمانه
  • کره 2/1 فنجان
  • شیر 2/1 فنجان
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری (یا نوک قاشق چایخوری پودر وانیل)

طرز تهیه

ابتدا شکر و کره را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا سبک شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس 2 قاشق چایخوری اسانس وانیل (یا نوک قاشق چایخوری پودر وانیل) را نیز اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا مخلوطی سفید و کرمی داشته باشید.

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی

در این مرحله آرد چند منظوره و بیکینگ پودر را با هم الک کنید. (این کار برای توزیع یکنواخت بیکینگ پودر در آرد انجام می شود). مخلوط آرد را به تدریج به ظرف مواد خیس اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی

حالا یک قالب مناسب بردارید، کف آن را چرب کنید و آرد بپاشید تا کیک به قالب نچسبد و یا می توانید کف قالب را کاغذ روغنی پهن کنید تا کیک پس از پخت به راحتی جدا شود. قالب را درون فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید. پخت کیک 30 الی 40 دقیقه زمان می برد. زمان پخت کیک با توجه به متفاوت بودن فرها متغیر است، پس حواستان به کیک باشد و پس از نیم ساعت آن را حتما چک کنید.

برای چک کردن کیک یک سیخ چوبی و یا چنگال را داخل کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد و خمیر کیک به آن نچسبیده بود کیک شما آماده است. سپس قالب کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شود. پس از خنک شدن قالب کیک را زیر و رو کنید تا کیک شما به راحتی خارج شود.

کیک ساده و خوشمزه شما آماده است. می توانید روی آن را با انواع مواد دلخواه چون میوه ها، پودر قند و یا خامه فرم گرفته تزئین کنید و در کنار یک فنجان چای آن را سرو کنید.

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی

روش تهیه خامه فرم گرفته

اگر دوست داشتید روی کیک تان را با خامه تزئین کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک کاسه، مقداری خامه فرم گرفته، پودر قند، عصاره وانیل و یک همزن برقی است. کاسه را بردارید و تمام مواد را راخل آن بریزید. سپس مواد را با همزن برقی و با سرعت متوسط رو به بالا هم بزنید.

نگته ای که وجود دارد این است که نباید در هم زدن زیاده روی کرد زیرا خامه بافت دار و خراب می شود. خامه نرم در چند دقیقه، حدودا 2-3 دقیقه، آماده می شود. خامه فرم گرفته عالی نه باید خیلی نرم باشد و نه سنگین و دلمه شده، پس حتما قوام آن را حین زدن چک کنید. خامه فرم گرفته شما آماده است. می توانید برای تزئین کیک خود از آن استفاده کنید.

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی

نکات پخت

  • به جای اسانس وانیل می توانید از پودر وانیلی استفاده کنید، حواستان باشد که نوک قاشق پودر وانیل کافی است.
  • برای تهیه کیک خانگی، حتما کیک را خوب هم بزنید و بهتر است از همزن برقی برای مخلوط کردن همه مواد استفاده کنید، زیرا این کار باعث می شود که مخلوط پف کند و سبک شود.
  • اگر در خانه کره ندارید، می‌توانید از روغن مایع استفاده کنید. یا حتی می توانید از کره سفید محلی برای طعم بهتر استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید