بر اثر سیل هولناک در ۲۷ ایالت از ۳۶ ایالت نیجریه صدها نفر کشته و هزاران واحد مسکونی تخریب شدند و مدیر کل آژانس ملی مدیریت اضطراری نیجریه از فاجعه ای بزرگ خبر داده است.

سیل شدید در نیجریه؛ ۵۰۰ نفر کشته شدند!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اسکای نیوز نوشت: منابع خبری از کشته شدن بیش از ۵۰۰ تن از شهروندان نیجریه و تخریب ۹۰ هزار خانه در این کشور براثر وقوع سیل، خبر دادند.

مقامات نیجریه اعلام کردند سیل شدید در نیجریه بیش از ۵۰۰ کشته برجای گذاشته، نزدیک به ۹۰۰۰۰ خانه را زیر آب برده و عرضه مواد غذایی و سوخت را مختل کرده است. وزارت امور بشردوستانه و مدیریت بلایای طبیعی اعلام کرد که سیل ۲۷ ایالت از ۳۶ ایالت نیجریه را درنوردیده و نزدیک به ۱.۴ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

مقامات نیجریه گفتند که سیل امسال ناشی از باران های شدید غیرعادی است که از اوایل تابستان افزایش یافته است. مصطفی حبیب احمد، مدیر کل آژانس ملی مدیریت اضطراری نیجریه نیز در بیانیه‌ای گفت: فاجعه عظیمی رخ داده است. نیجریه از بدترین سیل خود در یک دهه گذشته رنج می برد، که علت آن سرریز شدن سد لاگدو در همسایگی کامرون، همراه با بارندگی های شدید غیرمعمول است.

تغییرات اقلیمی که جهان درحال تجربه کردن آن است بر نیجریه نیز تاثیر گذاشته است. بخش بزرگی از این تغییرات اقلیمی به تصاعد بیش از اندازه از گازهای گلخانه‌ای مربوط است.

گفتنی است روزنامه انگلیسی گاردین پیش از این در مطلبی به بررسی میزان خساراتی که آمریکا به محیط زیست وارد می‌کند پرداخته و نوشت: انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا باعث شد حدود ۲ هزار میلیارد دلار خسارت به کشورهای جهان وارد شود. تحقیقات نشان می‌دهد آسیب‌هایی که آمریکا در این زمینه به دنیا وارد می‌کند بیشتر از آسیب‌هایی است که کشورهای چین، روسیه، هند و برزیل به دنیا وارد می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید