سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۱ از بارش باران در ۸ استان خبر داد و وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده را پیش بینی کرد.

کدام استان‌ها امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۱ بارانی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید در هشت استان، کاهش محسوس دما در نوار شمالی و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه شنبه (۲۵ و ۲۶ مهرماه) به‌تدریج گستره بارش به استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی کشیده می‌شود و با نفوذ جریانات شمالی، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید و دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود. چهارشنبه (۲۷ مهرماه) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در روز سه شنبه نیز در نوار شمالی کشور دما به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و شمال غرب، دوشنبه در نوار شرقی و سه شنبه در شرق و شمال شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال خیزش گردخاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۵ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهرماه ) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید