در ویدیو زیر شاهد تصاویری از رونمایی یک ربات خانه ساز خواهید بود که کار ۴ تا ۶ هفته ای کارگران ساختمان را در عرض یک ساعت انجام می دهد.

رونمایی از ربات خانه ساز که هر دو روز یک آپارتمان می سازد! + فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از وبگاه املاک پنجم (the fifth estate)، بزرگ‌ترین شرکت سازنده آجر استرالیا، بریک‌وُرکس (Brickworks)، سهام خود را در شرکت رباتیک اِف‌بی‌آر (FBR) واقع در پرت (شهری در

استرالیا) افزایش داده است؛ زیرا این شرکت رقبای انسانی خود را پشت سر گذاشته است و از رباتی استفاده می‌کند که می‌تواند هزار آجر را فقط در یک ساعت روی هم بچیند و در مدت ۴۸ ساعت کاری را انجام دهد که

انسان‌ها می‌توانند در چهار تا شش هفته با تلاش زیاد انجام دهند.

مارک و مایک پیواک (Mark and Mike Pivak) پسرعموهایی هستند که در سال ۲۰۰۵ اختراعشان را ثبت کردند؛ البته بیش از ۱۰ سال قبل از آن، در سال ۱۹۹۴، مارک رؤیای این اختراع را در سر داشت. اختراع آن‌ها ربات

هادریَن ایکس (Hadrian X robot)، یک ربات هوشمند آجرچین است که در سال ۲۰۲۰ در مکزیک دو خانه را به صورت هم‌زمان در کنار یکدیگر ساخت. این ربات در همان سال، در استرالیای غربی نیز یک ساختمان ساخت.

این ربات می‌تواند هر دو روز، یک خانه بسازد

نسل بعدی ربات‌ها در حال حاضر در حال مونتاژ هستند و در سال ۲۰۲۳ آماده خواهند شد. این شرکت در حال تلاش برای طراحی یک چاپگر بتنی سه‌بعدی و یک سیستم ربات سقفی است.

کیل چیورز (Kiel Chivers)، مدیر ارشد بازرگانی این شرکت گفت: در نهایت، یکی از اهداف شرکت این است که مسکن ایمن و کافی را در دسترس همگان قرار دهد.

هادریَن ایکس چگونه کار می‌کند؟

این ربات با یک بازوی تلسکوپی تثبیت‌شده پویا که تا ۲۸ متر در هوا امتداد دارد، مکان هر آجر را به کمک یک مدل طراحی سه بعدی محاسبه می‌کند و سپس آجرها را به ترتیب از یک مکان ثابت برش می‌دهد و می‌چیند.

این اولین فناوری ساخت‌وساز خودکار نیست که وارد بازار شده است. در این میان، این ترس وجود دارد که این فناوری جایگاه کارگران صنعت ساختمان را متزلزل کند؛ اما چیورز معتقد است که در بحبوحه کمبود نیروی کار،

این ربات این پتانسیل را دارد که کار را ارزان‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام دهد و از تأخیرهای پرهزینه در انجام کار به دلیل کمبود شدید کارگران ماهر جلوگیری کند.

این فناوری در حال حاضر می‌تواند تا دو طبقه از ساختمان را بسازد، اما نسل بعدی آن خواهد توانست ساختمان را به ارتفاع چهار طبقه برساند؛ ضمن اینکه قادر خواهد بود ضایعات ساختمانی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید