مردم شهر پرند برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه ، تردد بالایی به پایتخت دارند و از کلنگ زنی مترو پرند ۱۵ سال می گذرد که قرار بود ادامه متروی خط یک تهران به شهر پرند برسد.

 مترو تا پایان سال به پرند می‌رسد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سال‌هاست که ساکنان شهر پرند منتظر رسیدن مترو به شهرشان هستند، انتظاری که قرار بود براساس وعده مسئولان تا پایان سال محقق شود اما حالا با عدم انجام تعهدات از سوی مدیران پرند به نظر می‌رسد حالا حالاها این انتظار ادامه داشته باشد.

۱۵ سال پیش مسئولان امر تصمیم گرفتند که ادامه خط یک متروی تهران به شهر جدید پرند برسد تا با این وسیله حمل ونقل عمومی سفر روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند که برای آموزش، کار و... به پایتخت تردد می‌کنند، مدیریت شود.

روند ساخت مترو پرند در این مدت فراز و نشیب هایی داشته و حالا با وعده مسئولان رویای رسیدن مترو به پرند قوت گرفته، رویایی که در گروی تزریق منابع مالی است و گویا این تزریق در بروکراسی اداری متوقف مانده است.

مسعود درستی، مدیرعامل متروی تهران در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط افتتاح مترو پرند در دهه فجر محقق می شود یا نه، گفت:‌ صادقانه بگویم با توجه به شرایط فعلی افتتاح متروی پرند به امسال نمی‌رسد، چراکه سفارش‌گذاری تجهیزات انجام نشده و زمان را در قسمت اعظمی از سال از دست دادیم و تحویل سفارش‌ها به سال بعد موکول می‌شود البته در متروی تهران از آنجایی که به مردم قول دادیم که مترو پرند را در بهمن ماه افتتاح کنیم حتی به دنبال امانت گرفتن تجهیزات از سایر پروژه ها بودیم اما نمی‌دانیم که قرارداد ساخت تجهیزات چگونه و چه زمانی منعقد خواهد شد. کما اینکه پله برقی نصب شده در ایستگاه مترو پرند نیز به صورت امانی از انبارها مترو تهران در آنجا نصب شده است.

درستی در پاسخ به این سوال که شاید مسئولان پرند انتظار دارند که شهرداری نسبت به ثبت و خرید تجهیزات اقدام کند و بعدا طلب شهرداری را به آن بپردازند گفت: تا یک جایی این امکان پذیر است اما عرض کردم که هزار میلیارد تومان هزینه ساخت خط دوم و تجهیزات است، شهرداری تهران یا پیمانکار هم تا یک حدی اجازه قانونی دارند و بعد از آن ذی حسابی و قوانین دیگر اجازه نمی‌دهد که بیشتر از این به مترو اقماری کمک کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید