اگر شما می خواهید به شمال کشور ایران سفر کنید و از دیدنی های شهرهای شمالی بازدید نمایید باید زیباترین سواحل شمال ایران را بشناسید.

زیباترین سواحل شمال ایران کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر شما می خواهید به شمال کشور ایران سفر کنید باید زیباترین سواحل شمال ایران را به خوبی بشناسید. تعداد سواحل شمال ایران بسیار زیاد است. هر یک از این سواحل در استان های متفاوتی قرار گرفته اند. اما برخی از سواحلی که در شمال ایران هستند زیباتر و منحصر به فرد تر می باشند. اگر شما مایل هستید که خاص ترین و جذاب ترین سواحل شمال ایران را بشناسید در ادامه با ما همراه گردید تا برخی از زیباترین آنها را معرفی کنیم.

معرفی زیباترین سواحل شمال ایران

برخی از زیباترین سواحل شمال ایران که می توانید از آنها بازدید نمایید عبارت هستند از :

1. ساحل چمخاله

ساحل چمخاله به عنوان یکی از خاص ترین سواحل شمال ایران شناخته می شود. این ساحل توریستی می باشد و در استان گیلان قرار گرفته است. در بین بسیاری از گردشگران این ساحل جایگاه ویژه ای دارد. ساحل چمخاله به عنوان یکی از سواحل مهم استان گیلان معرفی می شود. یکی از مهمترین ویژگی های شهر چمخاله این است که بخش وسیعی از زمین های این شهر در قسمت نوار ساحلی قرار گرفته است. این شهر بعد از شهرستان انزلی به عنوان دومین شهر توریستی استان گیلان شناخته می شود.

مراکز گردشگری و جاذبه های دیدنی زیادی در این شهر قرار گرفته است. شهر چمخاله در تمامی فصول سال زیبا و جذاب می باشد. اما تابستان های این شهر شلوغ تر خواهد شد. آلاچیق های زیبایی در ساحل زیبای چمخاله قرار گرفته تا افراد به راحتی بتوانند برای صرف وعده غذایی خود از آنها استفاده کنند. علاوه بر ساحل زیبایی که در این شهر قرار گرفته رودخانه ای که حدود ۶ متر عمق دارد در این شهر وجود دارد. تالاب زیبای پرندگان به عنوان یکی دیگر از مراکز تفریحی شهر چمخاله می باشد.

2. ساحل چابکسر

ساحل چابکسر یکی دیگر از جذاب ترین سواحل شمال ایران می باشد. شهر چابکسر به عنوان یکی از شهرهای استان گیلان است که با شهرستان رامسر ۵ کیلومتر فاصله دارد. چابکسر را می توانیم به عنوان شهر مرزی استان مازندران و گیلان بشناسیم. یکی از مهمترین ویژگی های این شهر این است که فاصله کوتاهی با دریا دارد. فاصله بسیار کوتاه جنگل و دریا در شهر چابکسر موجب شده که منظره منحصر به فرد و خاصی ایجاد شود. بسیاری از افراد برای مسافرت به شمال کشور مایل هستند که به ساحل چابکسر بروند.

ساحل زیبای چابکسر را می توانیم به عنوان یکی از بهترین سواحل شمالی معرفی کنیم، چرا که دستخوش تغییرات متفاوت نشده است. خط ساحلی این شهر حدود ۷ کیلومتر می باشد و دارای سه ساحل زیبا به نام اوشیان، گل سرخ و طلایی قاسم آباد است. تفریحات آبی و متفاوتی در ساحل چابکسر وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. این ساحل بسیار تمیز است و شما از قدم زدن در آن لذت می ‌برید.

ساحل جذاب شمال

بهترین ساحل شمال

3. خاص ترین سواحل شمال ایران؛ ساحل بندر انزلی

یکی دیگر از زیباترین سواحل شمال ایران، ساحل بندر انزلی می باشد. این ساحل به عنوان وسیع ترین بندر کشور ایران شناخته می شود. طبق آمار باید بدانید که شهر انزلی هرساله بارش زیادی خواهد داشت. به همین دلیل آب و هوای این ساحل همیشه مرطوب است. ساحل انزلی به عنوان بهترین سواحل شمال کشور شناخته می شود. طول نوار این ساحل حدود ۴۲ کیلومتر می باشد. مهمترین ویژگی که ساحل انزلی دارد این است که عمومی می باشد. به همین دلیل هر یک از افراد می توانند از امکانات و ویژگی ‌های ساحل استفاده کنند.

4. ساحل کیاشهر

یکی دیگر از خاص ترین سواحل شمال ایران، ساحل بندر کیاشهر است. غروب این ساحل بسیار زیبا می باشد. کیاشهر یکی از شهرهای شمالی است که با آستانه اشرفیه ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. جاذبه های طبیعی زیادی در کیاشهر قرار گرفته که با رفتن به این شهر می توانید از این جاذبه ها بازدید نمایید.

5. جذاب ترین سواحل شمال ایران؛ ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا یکی دیگر از زیباترین سواحل شمال ایران می باشد. در واقع ساحل صدف آستارا بسیار بکر است و جذابیت زیادی دارد. صدف های درشت و ریز زیادی را می ‌توانید در این ساحل مشاهده کنید. قدم زدن در این ساحل آرامش بخش می باشد. نام های متفاوتی مانند ساحل سیبلی، ساحل لوندویل و ... را به این ساحل اختصاص داده ‌اند. فاصله ساحل صدف آستارا با مرکز شهر حدود ۷ کیلومتر می باشد. امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را از این ساحل می توانید دریافت نمایید.

ساحل جذاب شمال

سواحل زیبای شمال

6. ساحل خلج رامسر

ساحل خلج رامسر به عنوان یکی دیگر از جذاب ترین سواحل شمال ایران شناخته می شود. علاوه بر اینکه چشم‌ انداز خاصی دارد تمیز می باشد و امکانات گوناگونی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. قدم زدن در کنار این ساحل برای بسیاری از افراد لذت بخش است. اگر شما می خواهید در کنار یک ساحل زیبا و خاص آرامش داشته باشید بدون شک بازدید از این ساحل را به شما پیشنهاد می دهیم. امکانات تفریحی، رستوران ها، قایق سواری، پلاژ های گوناگون و ... در این ساحل وجود دارد.

7. خاص ترین سواحل شمال ایران؛ ساحل متل قو

ساحل متل قو به عنوان یکی دیگر از زیباترین سواحل شمال ایران می باشد. ساحل متل قو برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب مناسبی است. شما می توانید در هر فصلی که مایل هستید به این ساحل بروید و از امکانات بی نظیری که دارد استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مسلمان IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 5
    والا متلقو از همه جذاب تره چرا اخرش نوشتی بعد توضیحاتت در حد یکی دو جمله بود دیگه
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 0
      متل قو دیگه ساحل بکر نداره با اون همه ساخت و ساز خداییش چمخاله قشنگترین ساحل خزره
  • محیط لاریمیان IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    البته یه جا رو از قلم انداختین...یه جای بکر....ساحل زیبای لاریم
  • K IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    ساحل سیسنگان نوشهر جز شمال نیست
  • K IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    ساحل سیسنگان نوشهر جز شمال نیست
  • کجوری IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    ساحل سیسنگان نوشهر جز شمال نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید