رئیس کمیسیون اروپا با حمایت از اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران گفت: باید با هم روی تحریم‌ ها کار کنیم!

اظهارت مداخله جویانه رئیس کمیسیون اروپا درباره ایران

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل در پیامی توئیتری به حمایت از اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران پرداخت.

رئیس کمیسیون اروپا در پیامی ویدئویی در این باره گفت: معتقدم اروپا همیشه باید از ارزش‌ هایی که ما به آن اعتقاد داریم حمایت خود را اعلام کند و از هر کسی که برای این ارزش‌ ها مبارزه می‌ کند، حمایت کند. به طور مثال، زنان شجاع ایران که خواستار آزادی و برابری هستند.

وی در این باره ادامه داد: زنان باید فرصت انتخاب داشته باشند و ما باید کسانی که مسئول سرکوب زنان هستند را پاسخگو قرار دهیم! باید با هم روی تحریم‌ ها کار کنیم!

چندی پیش هم وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تحریم‌ های جدید علیه ایران شامل وزیر کشور و وزیر ارتباطات می‌ شود.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌ها در این نهاد (OFAC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ مقام در دولت و دستگاه امنیتی ایران از جمله احمد وحیدی وزیر کشور و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران را به بهانه مشارکت در برخورد با اغتشاش گران مورد تحریم قرار داده است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز پیشتر در اظهاراتی مداخله جویانه گفته بود که اُتاوا در صدد است چند مقام و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را تحریم کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید