بخشنامه بودجه ۱۴۰۲ با ۵ محور توسط ابرهیم رییسی رئیس جمهور کشورمان ابلاغ شد و نگارش بودجه سال آینده از سوی رییس جمهور آغاز شد.

ابراهیم رئیسی بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و پیوست‌های پنج‌گانه را ابلاغ کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و پیوست‌های پنج‌گانه آن از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، پنج پیوست دارد که شامل برنامه زمان‌بندی تدوین لایحه، ضوابط مالی لایحه بودجه، دستورالعمل و فرم‌های بودجه دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل جامع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و دستورالعمل بودجه شرکت‌های دولتی است.

در قسمتی از مقدمه بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ که به امضای سید ابراهیم رئیسی - رئیس جمهوری اسلامی ایران - رسیده، آمده است: «با اتکال به خداوند متعال و به استناد اسناد بالادست از جمله سیاست‌های کلی برنامه هفتم و اسناد آمایش سرزمین و سند تحول دولت مردمی و بر اساس آسیب‌شناسی و تحلیل شرایط اقتصادی کشور، رویکردهای کلان و خط مشی تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ با مضمون اصلی «دستیابی به رشد باثبات اقتصادی، عدالت محوری و کارآمدسازی نظام حکمرانی» به شرح زیر ابلاغ می‌شود. دو شرط مهم برای موفقیت و حصول به اهداف، پایبندی و تعهد جمعی مدیران و کارکنان خدوم در تلاش مخلصانه برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و هم‌گرایی و هم‌افزایی یکپارچه دستگاه‌های اجرایی در پیگیری تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت است».

همچنین در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ ضمن تحلیل شرایط اقتصاد کلان جهان و منطقه رویکردها و سیاست‌های کلانی از جمله ایجاد ثبات اقتصاد، عدالت‌محوری، کارآمدسازی نظام حکمرانی و اصلاح ساختار بودجه، اجرای طرح‌های پیشران و مهم توسعه‌ای و اجرای سیاست‌های فعال بازار کار مدنظر قرار گرفته است.

پیوست‌های پنج‌گانه بودجه ۱۴۰۲

در این بخشنامه پنج پیوست ابلاغ شده که شامل موارد زیر است:

۱_ برنامه زمانبندی، تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

۲_ ضوابط مالی ناظر بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

۳_ دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه دستگاه‌های اجرایی

۴_ دستورالعمل جامع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در چارچوب برنامه عملیاتی سالانه

۵_ دستورالعمل تهیه تنظیم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید