از برترین جاذبه­ های گردشگری ماداگاسکار دیدن کنید تا خودتان تنوع طبیعی، فرهنگی و تاریخی ماداگاسکار را کشف کنید.

۵ جاذبه گردشگری برتر در ماداگاسکار + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از آخرین مناطق مهم روی زمین که توسط انسان­ها برای سکونت انتخاب شده است، ماداگاسکار است. زیبایی طبیعی و تنوع زیست­محیطی ماداگاسکار باعث می­شود احساس شود کشوری است که زمانی فراموش شده است. ماداگاسکار که در سواحل شرقی آفریقا در اقیانوس هند واقع شده است، میزبان هزاران گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ­کجای دنیا یافت نمی­شوند. تنوع طبیعی خارق‌العاده ماداگاسکار باعث شده تا این کشور لقب ”قاره هشتم“ را به خود اختصاص دهد. در ماداگاسکار احترام به اصل ­و ­نسب و سنت فرهنگ­ملی را فرا گرفته است، احترامی که در معماری، هنر و آداب اجتماعی کشور منعکس شده است.

از برترین جاذبه­های گردشگری ماداگاسکار دیدن کنید تا خودتان تنوع طبیعی، فرهنگی و تاریخی ماداگاسکار را کشف کنید.

  1. پارک ملی رانومافانا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ماداگاسکار + عکس

پارک ملی رانومافانا که در منطقه جنوب­شرقی ماداگاسکار در نزدیکی روستای رانومافانا قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های این کشور است. بخش شرقی پارک، دیدنی‌ترین بخش است، با نهرهای متعددی که از میان تپه‌های جنگلی انبوه سرازیر می­شوند. این پارک محل زندگی لمور بامبو طلایی در حال انقراض است، حیوانی که رژیم غذایی آن شامل شاخه‌های بامبو است که حاوی مقادیری سیانید است که برای حیوانات دیگر کشنده است، اما لمور طلایی جذاب از بامبو تغذیه می‌کند بدون این­که عوارض بدی برایش داشته باشد.

  1. پارک ملی ماسوالا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ماداگاسکار + عکس

پارک ملی ماسوالا که در شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده است، نزدیک به ۲۵۰ مایل از جنگل­ های بارانی را پوشش می­ دهد و شامل سه پارک دریایی نیز می­ شود. این پارک دارای ده گونه لمور، بزرگ­ترین نخستی‌سانان شب‌زیست است. این پارک همچنین خانه طیف متنوعی از پرندگان و خزندگان از جمله قورباغه گوجه­ فرنگی است که به­ دلیل رنگ قرمز روشن آن به این اسم نامگذاری شده است.

  1. تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ماداگاسکار + عکس

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا که به مدت ۵۰۰ سال یکی از مقدس­ترین نقاط کشور توسط مردم مالاگاسی به حساب می­آید، دهکده­ای تاریخی است که زمانی محل زندگی خانواده سلطنتی ماداگاسکار بوده است. دیواری که روستا را احاطه کرده است در سال ۱۸۴۷ ساخته شده و با ملات آهک و سفیده تخم­ مرغ ساخته شده است. محوطه ماهاندریهونو شامل خانه سابق پادشاه آندریانامپوینیمرینا، با دیوارهای ساخته شده از چوب گل سرخ و مصنوعات پادشاه بزرگ جزیره از جمله طبل، سلاح و طلسم است.

  1. ایفاتی

۵ جاذبه گردشگری برتر در ماداگاسکار + عکس

ایفاتی نامی است که به دو روستای ماهیگیری در سواحل جنوب غربی ماداگاسکار داده شده است. صخره مرجانی به طول ۶۰ مایل در فراساحل، مانعی طبیعی در برابر امواج خشن دریا است و آب­های ساحلی را ایجاد می­کند که برای غواصی و ماهیگیری ایده­آل هستند. منطقه داخلی بیابانی به دلیل جنگل­های خاردار معروف است، جایی که درختان بائوباب با اشکال عجیب برای قرن­ها در آن رشد کرده­اند.

  1. خیابان بائوباب‌ها

۵ جاذبه گردشگری برتر در ماداگاسکار + عکس

خیابان بائوباب­ها شامل گروهی از درختان است که در مسیر جاده خاکی بین مورونداوا و بلونی تسیریبیهینا در غرب ماداگاسکار قرار دارند. چشم­انداز چشمگیر آن گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می­کند و آن را به یکی از پربازدیدترین مکان­های منطقه تبدیل می­کند. درختان بائوباب، تا ۸۰۰ سال سن دارند و در گذشته تعدادشان بسیار بیشتر بود و در یک جنگل انبوه استوایی قرار داشتند. با گذشت سال­ها، جنگل ها برای کشاورزی از بین رفتند و تنها درختان معروف بائوباب باقی ماندند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید