به گفته آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی به منزله عادی‌سازی روابط میان لبنان و اسرائیل نیست.

آمریکا: توافق لبنان و اسرائیل یک دستاورد دیپلماتیک خوب است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی راه را برای توسعه یک منبع انرژی مهم باز خواهد کرد. همچنین وزارت خارجه این کشور توافق یاد شده را یک دستاورد دیپلماتیک خوب توصیف کرد.

به گزارش سایت النشرة، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فاش کرد: توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل، راه را برای توسعه یک منبع انرژی مهم باز خواهد کرد و این نکته اهمیت دارد که کشورها در مسیر اجرای توافقنامه گام بردارند و ما به حمایت از این روند در دوره آتی ادامه خواهیم داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: توافق اسرائیل و لبنان برای پایان اختلاف بر سر مرزهای دریایی یک دستاورد دیپلماتیک خوب است و ما به اجرای سریع توافقنامه برای منافع منطقه و جهان تشویق می‌کنیم.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد: توافقنامه آغازگر دوره جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای بوده و رفاه، امنیت و ثبات را تقویت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان اسرائیل و لبنان به منزله عادی‌سازی روابط میان دو طرف نیست اما در ادامه به ایجاد منطقه‌ای مرفه‌تر و یکپارچه‌تر منجر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید