فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله ۹۹ کیلومتر است. اگر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشید حدود ۵۹ دقیقه در مسیر خواهید بود.

بررسی فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله

سلام نو-سرویس گردشگری: فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله ۹۹ کیلومتر می باشد. اگر سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود ۵۹ دقیقه طول می کشد تا به ماسوله برسید. آستانه اشرفیه یکی از شهرستان های استان گلستان است. مسیری که از آستانه اشرفیه تا ماسوله طی می ‌شود جذابیت‌ های زیادی دارد. هر یک از شهرهای شمالی را در این مسیر می توانید طی کنید. در صورتی که نیاز باشد بین جاده می ‌توانید توقف داشته باشید و از اماکن تفریحی استفاده نمایید. جذابیت ها و جاذبه های طبیعی بین مسیر به قدری زیاد است که نظر هر بیننده ای را جذب می کند. بر همین اساس شما به راحتی می توانید مسیر ۶۰ دقیقه ‌ای را با لذت بردن از طبیعت طی نمایید.

شهرهای فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله

در فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله شهر های متفاوتی را می گذرانید. هر یک از این شهرها دارای جذابیت و زیبایی خاصی هستند. یکی از مهمترین شهرهای شمالی که بین آستانه اشرفیه و ماسوله قرار گرفته است، رشت می باشد. ابراهیم سرا، رودبارکی، پیرموسی، حسن آباد، مژده، دارسازی، زیمسار، فلاح آباد، کمادول، وقفی و ... از دیگر شهرهایی هستند که بین مسیر مشاهده می کنید. رودخانه کسما یکی از بهترین رودخانه های استان رشت می باشد که در این مسیر می توانید از آن عبور نمایید. بعد از گذراندن جاده فومن، شهرهای ماسوله آغاز می شوند.

در فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله شهرهای سرسبزی قرار گرفته اند. اما باید بدانید که بعد از رد کردن روستای وزمنا، سرسبزی مسیر چندین برابر می شود. افرادی که به روستای ماسوله علاقه دارند از دیدن روستاهای دیگر که نزدیک ماسوله هستند لذت می برند. در طی مسیری که می گذرانید می توانید از تفرجگاه ها استفاده کنید. هتل ها، رستوران ها، پمپ بنزین ها و ... در این مسیر قرار گرفته اند. تابلوی هر یک از این امکان را در مسیر مشاهده خواهید کرد.

بررسی فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله

مسیر آستانه اشرفیه تا ماسوله

فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله با ماشین شخصی

مسافت آستانه اشرفیه تا ماسوله را اگر می خواهید با ماشین شخصی طی کنید باید بدانید که در کمتر از ۶۰ دقیقه به مسیر مورد نظر می رسید. البته این بازه زمانی در صورتی می باشد که بدون توقف بخواهید مسیر را طی نمایید. اما اگر در طی مسیر بخواهید در شهر های متفاوت توقف نمایید زمان رسیدن تان به مقصد افزایش پیدا می‌ کند. بسیاری از افرادی که با ماشین شخصی به روستای ماسوله می روند مایل هستند که از جذابیت های طبیعی مسیر لذت ببرند. به همین دلیل امکان دارد که حدود دو ساعت طی کردن مسافت برایشان زمان ببرد. شهر رشت یکی از شهرهای میانی این دو شهر شمالی می باشد. بنابراین شما می توانید در شهر رشت توقف داشته باشید و از زیبایی های این شهر دیدن نمایید.

فاصله شهر آستانه اشرفیه تا روستای ماسوله با ماشین های عمومی مانند اتوبوس

در صورتی که می خواهید فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله را با استفاده از ماشین های عمومی مانند اتوبوس طی کنید حدود دو ساعت در مسیر خواهید بود. به طور کلی باید به خوبی بدانید که ماشین های شخصی سرعت شان نسبت به ماشین های عمومی بیشتر است. به همین دلیل افرادی که با استفاده از اتوبوس ها می خواهند مسافت آستانه اشرفیه تا ماسوله را طی کنند باید مدت زمان بیشتری در مسیر باشند. البته راننده اتوبوس طی مسیری که طی می‌ کند توقف خواهد داشت.

این مسئله موجب می گردد که مسافت آستانه اشرفیه تا ماسوله افزایش پیدا کند. از آنجایی که زیبایی‌های بین مسیر آستانه اشرفیه تا ماسوله بسیار زیاد است بدون خستگی این مسیر را طی می کنید و از مسافت لذت می برید. بسیاری از افرادی که با تورهای مسافرتی می خواهند شهرهای شمالی را بگردند مدت زمان بیشتری در مسیر خواهند بود. آنها پیش از اینکه سفرشان را آغاز کنند باید در مورد فاصله هر یک از شهرها اطلاعات کافی کسب نمایند.

بررسی فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله

زیبایی های ماسوله

دیدنی های ماسوله

اگر می خواهید فاصله آستانه اشرفیه تا ماسوله را طی کنید باید با زیبایی ها و جذابیت های روستای ماسوله آشنا باشید. در واقع هدف شما از رفتن به روستای ماسوله مشاهده زیبایی ها و طبیعت بکر ماسوله می باشد. معماری سنتی ماسوله یکی از بهترین ویژگی های این روستا است. رنگ بیشتر ساختمان های روستای ماسوله زرد می باشد. به همین دلیل است که ساختمان ها در مه به خوبی دیده می شوند. بافت ماسوله دارای چهار محله اصلی است. محله های متفاوتی در روستای ماسوله وجود دارد که هر یک از این محله ها زیبایی و جذابیت خاصی دارند. کوه ماه سالار یکی از زیباترین کوه های روستای ماسوله می باشد.

از آنجایی که امامزاده های زیادی در تمامی مناطق روستای ماسوله مشاهده می شوند باید بدانید که تاثیر پذیری دینی اهالی این روستا زیاد است. بسیاری از اهالی ماسوله دارای مذهب شیعه اثنی عشری هستند. مردم ماسوله زبانشان تالشی می باشد. جمعیت این روستا حدود ۳۰ هزار نفر است. فصل تابستان ماسوله معتدل می‌ باشد و فصل زمستان ماسوله به شدت سرد می گردد. از آنجایی که ماسوله یکی از راه‌ های ارتباطی کاروانسراها بوده باید بدانید که اقتصاد این روستا مناسب می باشد. صنایع فلزی و چوبی به عنوان صنایع دستی این روستا شناخته می شوند. میرزا قاسمی غذای سنتی روستای ماسوله است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید