۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 55393310

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان و جاذبه های گردشگری موجود در حد فاصل این دو شهر می پردازیم.

جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان

سلام نو-سرویس گردشگری: دو شهر دیدنی و محبوب شمال کشور و دو قطب گردشگری ایران: رامسر و لاهیجان. در این مطلب به معرفی مکان های دیدنی و توریستی که در فاصله این دو شهر واقع شده اند می پردازیم. در مسیر این دو شهر، شهرهایی نظیر چابکسر، رودسر، املش و لنگرود واقع شده اند که هر کدام زیبایی ها و جاذبه های خاص خود را دارند. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان بیشتر آشنا شوید.

روستای اوشیان

یکی از جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان که گردشگران بسیاری را جذب خود می کند روستای زیبای اوشیان است. این روستا که در نزدیکی شهر چابکسر و در فاصله سه کیلومتری این شهر قرار دارد بیش از همه با ساحل شگفت انگیز خود شناخته می شود. ساحل اوشیان مرزی میان دریا و جنگل است. این ساحل سرسبز هیچ مشابهی در میان سواحل دریای خزر ندارد و یکی از زیباترین مناطق ساحلی شمال کشور محسوب می شود. فاصله جنگل تا دریا در این ساحل تنها چند متر است. به تماشای اوشیان بروید تا از این زیبایی بی حد و حصر حظ ببرید. در بازدید از جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان روستای اوشیان و ساحل شگفت انگیز آن می تواند یکی از نخستین انتخاب ها باشد. در این روستا همچنین ارتفاعات و کوه های سرسبز و جنگلی زیادی نیز قرار دارد و اگر اهل کوهنوردی هستید حتما می بایست سری هم به این ارتفاعات بزنید.

چشمه دمکش

چشمه دمکش نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان است. این چشمه در حد فاصل دو شهر چابکسر و رودسر قرار گرفته است. برای اینکه چشمتان به جمال این چشمه اساطیری روشن شود می بایست وارد روستای فکجور شوید. اهالی این روستا داستان های زیادی را درباره این چشمه تعریف می کنند. آنها معتقدند دمکش یک چشمه مقدس است و آب آن از قدرت شفای بیماران برخوردار است. حقیقت این است که این افسانه چندان هم بیراه و دور از واقعیت نیست. چرا که آب چشمه دمکش دارای طیف وسیعی از املاح معدنی است و می تواند در درمان بیماری های کلیوی و بیماری های مربوط به دستگاه گوارش موثر واقع شود. گذشته از این موضوع، آب و هوای دلچسب و مطبوع اطراف این چشمه یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در میان گردشگران است.

املش بهشت گیلان

با همین عنوان کوتاه باید حدس زده باشید که با چه شاهکاری طرف هستید. شهرستان املش در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری رشت، یکی از زیباترین، ناب ترین و بهشتی ترین مناطق استان گیلان است. اگر در گشت و گذار میان جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان هستید سفر نکردن به املش یک گناه کبیره محسوب خواهد شد. از این بهشت سرسبز دیدن کنید تا تمام زیبایی ها و جاذبه های شگفت انگیز گیلان را یکجا از سر بگذرانید. در املش هم می توانید با جنگل و پوشش گیاهی متنوع روبرو شوید، هم سفر به غارهای طبیعی را تجربه کنید، هم از تماشای چشمه ها و آبشارهای متعدد حظ ببرید و هم از خنکای زیباترین روستاهای ییلاقی گیلان بهره مند شوید.

از جمله محبوب ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری این منطقه می توان این موارد را نام برد: غار سیاه استخر، غار تلابن گورج، آبشار سیاه تاش، تالاب زربیجار، چشمه آب معدنی لوزان، پارک جنگلی هلودشت، پارک گلستان، منطقه جنگلی خرما، منطقه ییلاقی خصیل دشت، روستای حسین آباد، روستای تابستان نشین، روستای بلوردکان، روستای رانکوه و روستای زرچاک. یکی دیگر از جذابیت های املش اسب های وحشی آن است. جست و خیز این اسب ها در میان تپه های سرسبز املش می تواند منظره ای چشم نواز را پیش رویتان قرار دهد.

جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان

طبیعت سرسبز لیلاکوه

منطقه ییلاقی لیلاکوه

لیلاکوه در میان جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان یک نام شناخته شده به شمار می رود. این ییلاق سرسبز و خنک در میان عموم مردم بیشتر با قلیان سراهای معروف خود شناخته می شود. اگر اهل قلیان هستید بهترین و دلپذیرترین و باکیفیت ترین قلیان های ایران را در این منطقه تجربه خواهید نمود. لیلاکوه که در نزدیکی شهر لنگرود واقع شده است زیبایی های طبیعی متعددی را در خود جای داده است. اگر می خواهید عطر دل انگیز مزارع چای و رایحه روح بخش باغ های پرتقال را از صمیم جان استشمام کنید حتما سری به لیلاکوه بزنید. این منطقه ییلاقی همچنین آبشارها و چشمه های زیادی را نیز در خود جای داده است. در نزدیکی این آبشارها و چشمه ها می توانید خنک ترین نسیم های تابستانی را تجربه کنید و از آب و هوایی جانفزا بهره مند شوید. اگر اهل کوهنوردی هستید ارتفاعات زیبای لیلاکوه و قله مرتفع عطاکوه می توانید یکی دیگر از جاذبه های این منطقه برای شما باشد.

جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان

غروب زیبای چمخاله

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله یکی از مشهورترین سواحل ایران و یکی از جاهای دیدنی رامسر تا لاهیجان است. این ساحل توریستی در فاصله ده کیلومتری شهر لنگرود واقع شده است. شاید بتوان گفت مهمترین مزیت این ساحل نسبت به دیگر سواحل دریای خزر وجود امکانات تفریحی متعدد در آن است. در طول دهه گذشته سرمایه گذاری عظیمی در محدوده این ساحل صورت گرفته است و مراکز تفریحی، اقامتی و رفاهی متعددی در این منطقه ساخته شده است. چمخاله در حال حاضر یکی از قطب های گردشگری ایران و یکی از بهترین سواحل شمال کشور به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • عبدالله IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    املش ازهمه زیباتره.بکر طبیعی.مانا ودلچسب واقعا بهشته ازجنگل تاییلاقات طبیعی
  • اکرم IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    رانکوه ییلاقی و بکر و خنک و همیشه سبز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید