۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: 55393303

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی رامسر تا رشت و جاذبه های گردشگری واقع در مسیر بین این دو شهر می پردازیم.

جاهای دیدنی رامسر تا رشت

جاهای دیدنی رامسر تا رشت

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از دلنوازترین و دیدنی ترین جاده های شمال کشور جاده رامسر به رشت است. این مسیر از چهار شهر زیبای چابکسر، رودسر، لنگرود و لاهیجان می گذرد. در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی رامسر تا رشت می پردازیم.

جاهای دیدنی رامسر تا چابکسر

- روستای سرولات: این روستای زیبا در فاصله پنج کیلومتری چابکسر واقع شده است. روستای سرولات بر بلندای تپه و در میان دو رودخانه آچیرود و کورئه قرار دارد و منطقه ای جنگلی کوهستانی محسوب می شود. دو جاذبه گردشگری اصلی این روستا یکی رودخانه آچیرود با نسیم بسیار خنکی است که از سمت آن می وزد و دیگری رستوران مشهور خاور خانم می باشد. اگر می خواهید طعم غذاهای محلی گیلکی را در بهترین کیفیت آنها تجربه کنید حتما سری هم به این رستوران بزنید. البته باید بگوییم که این رستوران پر طرفدار تقریبا همیشه پر است و ممکن است مجبور باشید برای خالی شدن جا کمی منتظر بمانید.

- روستای اوشیان: یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر تا چابکسر روستای اوشیان است که در فاصله سه کیلومتری چابکسر واقع شده است. این روستای زیبا از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوه منتهی می شود. می توان گفت که ساحل سرسبز اوشیان یکی از زیباترین سواحل دریای خزر محسوب می شود و منظره ای استثنایی را پیش چشم گردشگران می گشاید. این ساحل مرزی است میان دریا و جنگل و زیبایی آن در میان سواحل خزر زبانزد است.

جاهای دیدنی رامسر تا رودسر

- چشمه دمکش: این چشمه در حدفاصل دو شهر چابکسر و رودسر و در روستای فکجور واقع گردیده است. چشمه دمکش در کنار طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع به خواص درمانی خود نیز مشهور است. شما در اطراف این چشمه می توانید خنک ترین هوای فصل تابستان استان گیلان را تجربه کنید. آب این چشمه به دلیل برخورداری از املاح معدنی مناسب می تواند در درمان بیماری های کلیوی موثر واقع شود. اهالی روستای فکجور معتقدند که این چشمه مقدس است و می تواند بیماران را شفا دهد.

- ساحل کلاچای: ساحل کلاچای نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر تا رودسر است که در شمال منطقه کلاچای واقع شده است. این ساحل به دلیل بکر و دست نخورده بودن و عدم ساخت و ساز از محبوبیت بالایی در بین سواحل دریای خزر برخوردار است. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به مزارع چای، رودخانه پلرود و روستای بزکویه اشاره کرد.

جاهای دیدنی رامسر تا رشت

املش بهشت گیلان

جاذبه های رامسر تا لنگرود

- شهرستان املش: املش به بهشت گیلان معروف است، پس می توانید تصور کنید که با چه طبیعت بکری و تماشایی و نابی طرف خواهید بود. این شهرستان که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری رشت قرار دارد تمام زیبایی های گیلان را یکجا در خود جای داده است. شرح دیدنی های این منطقه در این مجال کوتاه ممکن نیست. اگر بخواهیم به طور خلاصه فقط به ذکر نام ها بسنده کنیم این موارد را می توانیم ذکر کنیم: چشمه آب معدنی لوزان، تالاب زربیجار، پارک گلستان، پارک جنگلی هلودشت، غار تلابن گورج، غار سیاه استخر، آبشار سیاه تاش، منطقه ییلاقی خصیل دشت، منطقه جنگلی خرما، روستای زرچاک، روستای حسین آباد، روستای رانکوه، روستای تابستان نشین، روستای بلوردکان.

- لیلاکوه: منطقه ییلاقی لیلاکوه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر تا لنگرود است. لیلاکوه که یکی از قطب های گردشگری استان گیلان است بیش از همه با قلیان سراهای معروف خود شناخته می شود. این منطقه جاذبه های فراوانی را در خود جای داده است. از جمله این جاذبه ها می توان به باغ های پرتقال و عطر دل انگیزشان، باغ های چای، آبشارها و چشمه های متعدد اشاره کرد. قله عطاکوه و ارتفاعات زیبای آن نیز یکی دیگر از جاذبه های این منطقه خنک ییلاقی است. اگر طرفدار پروپاقرص قلیان هستید حتما سری به قلیان سراهای مشهور لیلاکوه بزنید.

جاهای دیدنی رامسر تا رشت

تالاب سوستان

و سرانجام لاهیجان

در گشت و گذار بین جاهای دیدنی رامسر تا رشت در نهایت به شهر زیبای لاهیجان خواهید رسید. لقب این شهر سرزمین چای معطر و همچنین عروس گیلان است. می توانید با قدم زدن در کنار مزارع چای و استشمام عطر روح نواز آنها تجربه ای بی نظیر را برای خود رقم بزنید. بدون شک یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر استخر لاهیجان است که با وسعت هفده هکتار در مرکز این شهر واقع شده است. در این استخر تفریحات قایق گردی نیز فراهم است و می توانید از این تفریح نیز بهره مند شوید.

یکی از کوه های زیبای ایران یعنی شیطان کوه نیز در این شهر واقع شده است. این کوه زیبا یک آبشار را نیز در درون خود جای داده است. البته این آبشار یک آبشار مصنوعی است و آب آن از آب استخر لاهیجان تامین می شود.

اما به اعتقاد اغلب مسافران زیباترین جاذبه گردشگری این شهر تالاب شگفت انگیز و خارق العاده سوستان است. به دیدن این تالاب بروید و از تماشای محیط بهشتی و اعجاب انگیز آن حظ ببرید.

از دیگر جاذبه های گردشگری لاهیجان می توان به موزه چای، تله کابین لاهیجان، پل خشتی لاهیجان، حمام گلشن، تالاب بین المللی امیرکلایه و مسجد اکبریه اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی عباد زاده حور IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    🤓😎💯very beautiful
  • علیرضا پسیان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    جاده زببای عباس اباد به کلاردشت بسیار عالیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید