اکثر افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش هستند تا بتوانند زیبایی پوست خود را بهبود دهند.

 از بین بردن جای جوش با ۵ روش خانگی

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، درمان لکه‌های سیاه ناشی از آکنه با روش‌های درمانی جای زخم ناشی از آکنه متفاوت است. جای جوش هنگامی ایجاد می‌شود که بافت، آسیب دیده باشد یا بیش از حد رشد کرده باشد. از بین بردن جای جوش‌ دشوار بوده و اگرچه ممکن است با گذشت زمان محو شوند، اما معمولاً قابل رویت هستند. در حالی که لکه‌های سیاه ناشی از آکنه هیچ برآمدگی یا فرورفتگی روی سطح پوست ایجاد نمی‌کنند و در درازمدت هیچ آسیبی به سلول‌های پوستی، منافذ و فولیکول‌هایتان نمی‌رسانند. این لکه‌ها ممکن است برای مدتی روی پوست‌تان بمانند، اما به مرور زمان روشن‌تر شده و در نهایت کاملاً از بین می‌روند. معمولاً ناپدید شدن آن‌ها بین ۳ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد. البته این بدان معنا نیست که باید به امید از بین رفتن لکه‌های سیاه، مدت‌ها منتظر بمانید.

به کمک چند روش درمان خانگی، داروهای بدون نیاز به نسخه‌ پزشک و درمان‌های پزشکی مخصوص پوست، به راحتی می‌توانید از شر لکه‌های سیاه خلاص شوید. ما در این مطلب درمان‌های خانگی برای از بین بردن جای جوش را به شما می‌گوییم. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهید که متاسفانه بسیاری از این درمان‌های خانگی تنها شواهد غیر قابل استناد جهت تاییدشان دارند. البته در بسیاری از موارد امتحان کردن آن‌ها هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند

چند روش برای درمان جای جوش:

۱) ویتامین C

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که باعث روشن شدن پوست و یکنواخت شدن رنگ آن می‌شود. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، ویتامین C عاملی مؤثر برای کاهش رنگ‌دانه‌های پوستی و از بین بردن جای جوش است.

۲) آلوئه‌ورا

اگر در فضای مجازی و سایت‌ها به دنبال حل این مشکل هستید، با طرفداران آلوئه‌ورا برای بهبود لکه‌های تیره ناشی از آکنه مواجه خواهید شد. در حقیقت آلوئه‌ورا یک ماده‌ شفابخش استثنایی است؛ به خصوص زمانی که برای پوست استفاده شود. استفاده‌ مداوم از آلوئه‌ورا می‌تواند سطح ملانین را در سلول‌ها تثبیت کند؛ هرچند برای شناخت محدودیت‌های این اثر به تحقیقات بیشتری نیاز است.

۳) محافظت از پوست در برابر نور خورشید

برای از بین بردن جای جوش ابتدا باید از پوستتان در مقابل نور خورشید به صورت روتین محافظت کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ در طول روز (حتی در روزهای ابری و بارانی) مانع آسیب دیدگی بیشتر پوستتان می‌شود.

۴) آب سیب‌زمینی برای درمان خانگی جوش صورت

آب سیب‌زمینی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن نقاط تیره و لکه‌های پوستی است. اگر جای جوش‌ها روی صورت‌تان باقی مانده است یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن سریع و دائم این لکه‌ها، آب سیب‌زمینی است.

یک سیب‌زمینی آب‌دار و تازه را به ورقه‌های نازک بُرش بزنید. آن‌ها را مستقیما روی نقاطی که دارای لکه‌های تیره هستند قرار بدهید. بگذارید بُرش‌های سیب‌زمینی چند دقیقه روی صورت‌تان بماند. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

۵) آب خیار برای رفع جای جوش

خیار غنی از پتاسیم و ویتامین A است. بیشتر افراد برای درمان جای جوش و عارضه‌های پوستی دیگر، برش‌های آن را مستقیما روی پوست خود قرار می‌دهند. خیار همچنین به صاف و شفاف شدن پوستتان کمک می‌کند.

آب خیار را با رنده کردن یا لِه کردن آن بگیرید. آب آن را به صورتتان بزنید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورتتان را با آب ولرم بشویید. این روش شاید زمان زیادی ببرد و نتواند یک‌شبه شما را از شر همه‌ جای جوش‌ها خلاص کند، اما با استفاده‌ مداوم و روزانه از آن، پوستی صاف و سالم به شما هدیه خواهد داد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید