میزان مصرف گوشت در دو کشور لبنان و جیبوتی به ترتیب با ۶.۹۵ و ۶.۷۱ درصد بیش‌ترین میزان کاهش را داشته است.

مردم کدام کشورها بیشتر گوشت مصرف می‌کنند؟

نشریه «فارین پالسی» داده‌های مربوط به مصرف جهانی گوشت را در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ زمانی که افزایش قیمت مواد غذایی باعث ناآرامی‌هایی شد که بهار عربی را به همراه داشت و سال ۲۰۱۷ میلادی تازه‌ترین سالی که داده‌های قابل مقایسه برای آن داریم را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، نتایج نشان داد که همبستگی بین رشد تولید ناخالص داخلی و افزایش مصرف گوشت در حال تضعیف است. جمعیت‌هایی که وارد منازعات شده یا از آن خارج می‌شوند شاهد نوسانات گسترده‌ای در رژیم غذایی هستند. با این وجود، نشانه امیدوارکننده برای سیاره در حال گرم شدن ما آن است که گروه کوچک اما رو به رشدی از افراد به دنبال منابع جایگزین و پایدارتر پروتئین هستند.

تغییر جهانی در مصرف گوشت با ارزیابی میانگین سالانه افرایش درصد مصرف هر کیلوگرم گوشت توسط هر فرد در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی بر اساس داده‌های گردآوری شده از ۱۶۵ کشور ۰.۶۹ درصد افزایش یافته است.

در این میان، میزان مصرف گوشت در دو کشور لبنان و جیبوتی در این فاصله زمانی به ترتیب با ۶.۹۵ و ۶.۷۱ درصد بیش‌ترین میزان کاهش را داشته است. پس از آن کشورهای نیجر و کویت به ترتیب با ۵.۶۶ و ۳.۹۱ درصد بیش‌ترین میزان کاهش مصرف گوشت را تجربه کرده اند.

مصرف گوشت

در مقابل، کشورهای مالاوی، تاجیکستان، چاد، کنگو و میانمار در آن بازه زمانی به ترتیب به میزان ۱۳.۷۶، ۱۰.۷۸، ۱۰.۵۸، ۸.۷۳ و ۸.۴ درصد بیش‌ترین میزان مصرف گوشت را در بازه زمانی ارزیابی شده داشته اند.

نتایج ارزیابی نشان می‌دهد بازارهای نوظهور مانند ویتنام و برزیل بیش از هر زمان دیگری گوشت مصرف می‌کنند که ناشی از افزایش درآمد است. چین که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی افزایش میزان مصرف سرانه گوشت ۱۲.۸ درصدی را تجربه کرده اکنون بیش از یک چهارم کل مصرف گوشت در جهان را به خود اختصاص داده است.

با این وجود، در مورد اقتصادی چون کشور فرانسه که در طول یک دهه مورد بررسی توسط «فارین پالسی» با پیشرفت همراه بود مصرف سرانه گوشت شهروندان فرانسوی ۸.۷۷ درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد رژیم غذایی «انعطاف‌پذیر» با محوریت گزینه‌های گیاهخواری گسترش خود را آغاز کرده است.

مصرف گوشت

در این میان، هند با جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری بزرگترین استثنا در ارزیابی «فارین پالسی» محسوب می‌شد. هندی‌ها علیرغم افزایش متوسط درآمدشان به میزان ۶۶ درصد در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی مصرف گوشت‌شان به ۱۴.۳ درصد کاهش یافته بود. طبق ارزیابی مرکز تحقیقاتی «پیو» امروز حدود ۶۰ درصد از هندی‌ها امروزه گوشت می‌خورند اما داده‌های «فارین پالسی» نشان می‌دهد که آنان کم‌تر از همتایان جهانی خود گوشت مصرف می‌کنند.

نتایج ارزیابی نشان داد فروش گوشت‌های گیاهی در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است و از رشد سالیانه پروتئین حیوانی بسیار پیشی گرفته که خود نشان دهنده ظهور پروتئین‌های جایگزین است.

مصرف گوشت

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید