سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل درباره جدیدترین وضعیت تامین ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار توصیحاتی داد.

 واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به کجا رسید؟

به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در حال حاضر وضعیت تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به ارز حاصل از صادرات خود و ارز حاصل از صادرات اشخاص تبدیل شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدرضا عالیان درباره جدیدترین وضعیت تامین ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار گفت: در حال حاضر وضعیت تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به ارز حاصل از صادرات خود و ارز حاصل از صادرات اشخاص تبدیل شده است.

البته به گفته وی این تصمیم مشکلاتی برای وارد کنندگان به دنبال داشته است؛ از جمله اینکه سال گذشته این موبایل‌ها با ارز نیمایی وارد می‌شد و الان با ارز حاصل از صادرات غیر نفتی که قیمت آن بالاتر است. از طرف دیگر تامین این ارز هم مشکل‌تر است؛ چون ارز صادراتی لزوما ارز مورد نیاز در مبدا واردات نیست و باید تبدیل به درهم و به دوبی منتقل شود.

عالیان در پایان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار در برابر صادرات خشکبار نیز گفت: توافقی که صرفاً واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار را منوط به استفاده از ارز حاصل از صادرات خشکبار می‌کرد، منتفی شد.

اواخر اردیبهشت ماه اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون منتشر شد، اما چند روز بعد این وضعیت به اختلال سیستمی نسبت داده شد و اعلام شد که ممنوعیتی در واردات هیچ کدام از برندهای موبایل وجود ندارد. اما این ماجرا همین جا تمام نشد و اوایل تیرماه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که واردات آیفون قانونی است، اما به دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، شدنی نیست و در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است. به عبارت دقیق‌تر طبق اعلام این انجمن از ۲۴ اردیبهشت، واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تامین ارز نشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید