با ما همراه باشید تا درباره مناطق گردشگری این شهرستان بیشتر بدانید.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری آمل + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: شهرستان آمل در مرکز استان مازندران قرار گرفته است. آمل واقع در جلگه مازندران جمعیت حدود ۴۰۱۶۳۹ نفر جمعیت دارد. این جمعیت در مساحتی برابر با ۳۰۷۴/۴ کیلومتر مربعی زندگی می‌کنند. این شهر بسیار زیبا به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و به خصوص آب و هوای معتدل و مطلوبی که دارد توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کند. با ما همراه باشید تا درباره مناطق گردشگری این شهرستان بیشتر بدانید.

چه جاذبه‌های گردشگری در آمل وجود دارند؟

  • پارک دهکده طلایی آمل: پارک دهکده طلایی در آمل در سال ۱۳۷۲ ساخته شد. این پارک به دلیل داشتن امکانات تفریحی رفاهی مانند رستوران، کافه، باغ وحش، پیست اسکیت،پارکینگ اختصاصی و پلاژ تبدیل به یکی از شلوغ ترین پارک‌ها در شهر آمل شده است. جاذبه‌های دیدنی رودخانه هراز و پل‌های دوازده چشمه از جمله مکان‌های دیدنی هستند که در نزدیکی این پارک قرار گرفته اند.
  • آبگرم استراباکو: چشمه آب گرم بسیار زیبای استراباکو در ۵۵ کیلومتری شهر آمل قرار دارد. استراباکو در توابع منطقه لاریجان او قرار گرفته است میانگین دمایی برابر ۳۵ درجه دارد. مطالب است که بدانید آب که از این چشمه سرازیر می‌شود به یک استخر که دارای بخش زنانه و مردانه می‌باشد می‌ریزید. حدود ۱۶۰ سال پیش شخصی تصمیم به ساخت این استخر گرفته و الان توسط نوادگان وی اداره می‌شود.
  • جنگل الیمستان: جنگل الیمستان که در جنوب آمل قرار گرفته است تا مرکز آمل حدوداً یک ساعت فاصله دارد. این جنگل که پوشیده از مه و ابر است هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. جالب است که بدانید جنگل الیمستان به دلیل داشتن درختان بسیار سرسبز و پوشش گیاهی بسیار غنی که دارد به نام طلای سبز ایران معروف شده است. علت نامگذاری این جنگل الیمستان این است که گیاه الیما چه نوعی پیازچه درشت است، در سراسر این جنگل وجود دارد. مردم محلی از الیما به صورت خام یا در خورشت استفاده می‌کنند.
  • آتشکده آمل: این نوع تشک ته که جزو یکی از بناهای تاریخی در شهر آمل است،به دوران ساسانیان و قبل از تولد پیامبر اسلام برمیگردد. آتشکده آمل در سال ۱۳۵۴ در لیست فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. این آتشکده توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۱ بازسازی شد. آتشکده آمل یک بنای چهارگوش است و در بالای آن برجی مخروطی قرار گرفته است.
  • ‌ آبشار شاهاندشت: آبشار شاهاندشت مرتفع ترین آبشار استان مازندران در فاصله ۶۵ کیلومتری شهرستان آمل قرار گرفته است. این آبشار جز آبشارهای فصلی نیست و در تمام طول سال پر آب است. این آبشار دارای سه مجموعه آبشار اسب که در مجموع ارتفاع آبشار به بیش از ۱۸۰ متر می‌رسد.
  • سدشت آرزو: اگر علاقه مند به بازدید از مکان‌های طبیعی و دشت هستید دیدن کردن از دست آرزو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دشت که مملو از میوه‌های رنگارنگ و درختان گیلاس، آلو و آلبالو است در جوار روستای نوا قرار گرفته است. مردم این روستا که به دامداری و کشاورزی مشغول هستند به خوبی از گردشگران که به این روستا و از دشت و آرزو بازدید می‌کنند، پذیرایی می‌کنند.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید