ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درباره حملع موشکی نظامیان روسیه به شهرهای مختلف کشورش مدعی شده که برخی از این حملات با پهپادهای ایرانی صورت گرفته است.

اوکراین: حمله اخیر روسیه به کی یف با پهپادهای ایرانی بوده است
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،به گزارش برخی منابع خبری چند انفجار مهیب ناشی از حملات موشکی و هوایی صبح روز دوشنبه ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ کی‌یف، پایتخت اوکراین را به لرزه درآورد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص شنیده شدن صدای انفجارهایی مهیب را در پایتخت اوکراین مورد تایید قرار داد است.

بنا به این گزارش، این انفجارها حدود ساعت ۸ و پانزده دقیقه صبح به وقت محلی و چند دقیقه پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حملات هوایی روی داده است.

فرانس‌پرس دقایقی پس از انتشار این گزارش در خبری فوری از شنیده شدن صدای دو انفجار دیگر در پایتخت اوکراین خبر داد.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ستون‌های بزرگی از دود سیاه را در چندین نقطه از شهر کی‌یف به تصویر کشیده‌اند.

یک خبرنگار فرانس‌پرس در گزارش خود از محل آورده است که آمبولانس های زیادی در مرکز شهر به سمت محل انفجارها حرکت کردند.

گفته می‌شود که از ده‌ها موشک شلیک شده، دست کم شش موشک روز دوشنبه به پایتخت اوکراین اصابت کرده که یک موزه، یک دانشگاه و یک پارک از جمله مکان‌های هدف قرار گرفته بوده‌اند.

واکنش ناتو به حملات موشکی به اوکراین

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو حملات موشکی روسیه به چند شهر اوکراین از جمله کی‌یف، پایتخت این کشور را به شدت محکوم کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو با انتشار پیامی توییتری حملات روسیه به زیر ساخت‌های غیرنظامی اوکراین را «وحشتناک و کوکورانه» خواند و آن را محکوم کرد.

وی با اعلام اینکه در این خصوص با وزیر امور خارجه اوکراین تلفنی گفتگو کرده یادآور شد که ناتو تا هر زمان که لازم باشد به حمایت از مردم شجاع اوکراین برای مقابله با تجاوزات روسیه ادامه خواهد داد.

اوکراین: حملات موشکی تاکنون دست کم ۱۰ کشته به جا گذاشته است

مقامات اوکراینی ظهر روز دوشنبه، ساعاتی پس ازحملات موشکی گسترده روسیه به کشورشان اعلام کردند که این حملات تاکنون دست کم ۱۰ کشته به جا گذاشته است.

وزیر امور خارجه اوکراین هم در تازه‌ترین واکنش به این حملات اعلام کرد که پوتین پس از «شکست‌هایش ناامیدانه» در میدان جنگ دست به این اقدامات زده است.

زلنسکی: روسیه با پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به پرتاب ده‌ها موشک از سوی نظامیان روسیه به شهرهای مختلف کشورش از جمله کی‌یف مدعی شده که برخی از این حملات با پهپادهای ایرانی صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه روز دوشنبه عملیات بمباران زیرساخت‌های انرژی اوکراین را آغاز کرده و قصد نابودی این کشور را دارد.

ارتش اوکراین نیز با تایید حملات روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی اعلام کرد که منشا این حملات پهپادی از بلاروس بوده است.

ادعای زلنسکی در باره استفاده از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین در حالی مطرح می شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و دیگر مسئولان دولت در تهران پیش‌تر تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده‌اند.

پوتین حملات گسترده به زیرساخت‌های انرژی در اوکراین را تایید کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حملات موشکی گسترده روز دوشنبه کشورش به زیر ساخت‌های انرژی در اوکراین را تایید کرد.

آقای پوتین همچنین تاکید کرد کی‌یف در صورت «حمله اوکراین به روسیه» باید منتظر پاسخ‌های فوری و «سخت» باشد.

رئیس‌جمهوری روسیه تایید کرد که این حملات در واکنش به انفجار پل ارتباطی با شبه جزیره کریمه صورت گرفته که وی باردیگر از آن به عنوان اقدامی تروریستی یاد کرد.

ولادیمیر پوتین در این خصوص تصریح کرد: «به پیشنهاد وزارت دفاع و مطابق با برنامه ستاد کل، حملات گسترده ای با سلاح های دوربرد با دقت بالا علیه زیرساخت های انرژی، نظامی و ارتباطی اوکراین انجام شد.»

بنا به تایید مقامات اوکراینی، به دنبال حمله به زیرساخت‌ها و تاسیسات انرژی در این کشور برق بسیاری از مناطق قطع شده است.

وزارت دفاع روسیه پس از حملات موشکی گسترده روز دوشنبه اعلام کرد که این حملات به اهداف از پیش تعیین شده خود رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید