این پارک مملو از گونه­ های کمیاب و متنوع از پستانداران و پرندگان است. کمپ تینگا ظرفیت ۴۹۰ نفر را دارد و در قلب بهترین منطقه تماشایی در پارک قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری چاد به روایت تصویر

سلام نو-سرویس گردشگری: بازدید از چاد برای افراد ضعیف مناسب نیست. این کشور در قاره­ای است که مملو از مقاصدی است که شما را از منطقه راحتی خود خارج می­کند. چاد مطمئنا کشوری است که خاطراتی از خوب و بد برای شما به یادگار خواهد گذاشت که هرگز فراموش نخواهید کرد.

در حال حاضر درگیری در کشور، بازدید از آن را ناامن کرده است. این کشور برای ماجراجویان نیز سفر سختی است. پیدا کردن یک هتل راحت برای گذراندن یک شب دشوار است، پیدا کردن جاده­ای که برای سفر در آن امن باشد حتی بیشتر از آن سخت است. گرما اغلب با دمای بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد غیرقابل تحمل است.

ممکن است از خود بپرسید ”خب چرا کسی می خواهد از چاد دیدن کند؟“ پاسخ می­ تواند زمین خیره­ کننده و صحراهای این کشور باشد که در نوع خود از عجیب­ترین و زیباترین­ ها در جهان است. از جذابیت­ های دیگر این کشور می­ تواند حیواناتی باشد که در پارک ملی زاکوما زندگی می­ کنند. با این حال، به احتمال زیاد دلیل سفر به کشوری مانند چاد صرفا تجربه زندگی در یکی از خصمانه­ترین و فقیرترین نقاط جهان است. سفر به چاد بیشتر یک درس زندگی است.

بیایید بهترین مکان­های دیدنی در چاد را کشف کنیم:

  1. ان د­جامنا

جاذبه‌های گردشگری چاد به روایت تصویر

پایتخت و بزرگ­ترین شهر چاد، ان دجامنا ترکیبی از فرهنگ­های مدرن و تاریخی است. جمعیت ان دجامنا به دلیل مهاجرت بسیاری از شهروندان این کشور که به دنبال فرصت‌هایی برای زندگی در پایتخت هستند، با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. علیرغم ظاهر مدرن برخی از ساختمان­ها، سازه­های خشت و گلی زیادی وجود دارد که به شما یادآوری می­کند که هنوز در یکی از فقیرترین کشورهای جهان هستید. زندگی شبانه در این­جا واقعا شگفت ­انگیز است. موزه ملی که به بررسی تاریخ چاد در چند هزار سال گذشته می­پردازد و بازار مرکزی دو جاذبه اصلی در طول روز هستند.

  1. ساره

جاذبه‌های گردشگری چاد به روایت تصویر

ساره زمانی محل قلعه استعماری فرانسه بود. این شهر بر روی رودخانه چاری، تقریبا ۳۵۰ مایل دورتر از پایتخت واقع شده است. آب­و­هوای این­جا گرم و مرطوب است که آن را برای تولید پنبه عالی می­کند. بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که این شهر توسط یک فرودگاه بین‌المللی خدمات­رسانی می‌کند و اگرچه مناظر توریستی زیادی وجود ندارد، اما شهر دارای صحنه هنرهای نمایشی عالی است. موسیقی و کنسرت­ها شما را تا ساعات اولیه در این شهر سرگرم می­کند.

  1. فایا لارجو

جاذبه‌های گردشگری چاد به روایت تصویر

فایا لارجو بزرگ­ترین شهر در شمال چاد است. گرما در این شهر بسیار زیاد است و دما از ۴۰ درجه سانتیگراد بالاتر می­رود و تا اکتبر به­طور مرتب از این بالاتر می­رود. میزان بارندگی سالانه در این شهر حدود نیم اینچ است. دلیل بازدید از این­جا، زمین ناهموار صحرای آن است. اگر می­توانید یک تور با یک راهنمای محلی ترتیب دهید و آماده باشید که در زیبایی صحرای خشن اما زیبای آن غرق شوید.

  1. پارک ملی زاکوما

جاذبه‌های گردشگری چاد به روایت تصویر

پارک ملی زاکوما، در منطقه جنوب شرقی چاد، مساحتی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می­دهد. این پارک یکی از آخرین مکان‌های آفریقای مرکزی است که پناهگاه حیات­وحش است و یکی از موفق‌ترین تلاش‌های حفاظتی در این منطقه محسوب می‌شود.

این پارک مملو از گونه­ های کمیاب و متنوع از پستانداران و پرندگان است. کمپ تینگا ظرفیت ۴۹۰ نفر را دارد و در قلب بهترین منطقه تماشایی در پارک قرار دارد.

  1. دریاچه­ های اونیانگا

جاذبه‌های گردشگری چاد به روایت تصویر

دریاچه­های اویانگا که در صحرای ساحارا واقع شده است، در مجموع از ۱۸ دریاچه تشکیل شده است که به اصطلاح از آب زیرزمینی تامین می­شود. هزاران سال پیش باران بارید، زمانی که آب و هوا بسیار مرطوب­تر از امروز بود. در واقع دریاچه ­ها در حال حاضر تنها ۲ میلی­متر بارندگی در سال دارند. برخی از دریاچه ­ها شور هستند در حالی که برخی دیگر شیرین هستند. این دریاچه­ ها تنها مکان میراث جهانی یونسکو در چاد هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید