۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 55393074

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از سفر نمایندگان مالزیایی و هندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران در هفته آینده خبر داد.

سفر نمایندگان AFC به تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در حالی از سفر نمایندگان مالزیایی و هندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران در هفته آینده خبر داد که قرار است در این سفر جلسه مهمی برای رفع تعلیق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای برگزار شود.

رفع محرومیت تیم‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های هواداران فوتبال است، محرومیتی که در فصل جاری لیگ قهرمانان دامن سه تیم استقلال، پرسپولیس و گل گهر را گرفت تا این سه تیم به دلیل بدهی و نگرفتن مجوز حرفه‌ای، نتوانند در مسابقات امسال شرکت کنند و فولاد تنها نماینده ایران در آسیا باشد.

با این حال اولین قدم برای حضور دوباره تیم‌های ایرانی در آسیا، رفع تعلیق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای است، کمیته‌ای که اسفند گذشته تعلیق شد و با وجود ارسال مدارک از سوی فدراسیون فوتبال، همچنان خبری از برطرف شدن مشکل آن نیست.

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال امروز در این باره به ایرنا گفت: هفته آینده قرار است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا سفری به تهران داشته باشند. در صورت حضور این نمایندگان در کشورمان، چند جلسه با آنها خواهیم داشت. نمایندگان AFC جلسه‌ای با افسران صدور مجوز حرفه‌ای و معاونان مالی باشگاه ها خواهند داشت و از جلسه افسران صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها که دوشنبه و سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، بازدید خواهند کرد.

زارعی افزود: بعد از این جلسه، نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را به AFC و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌ ارائه خواهند داد و بعد از آن حکم اعلام خواهد شد. دو ماه پیش مدارک درخواستی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رفع تعلیق ارسال شده است و پیش بینی می‌شود اواخر آبان حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره رفع تعلیق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای‌ ایران اعلام شود.

جلسه با باشگاه‌ها برای صدور مجوز حرفه‌ای

وی درباره برگزاری جلسه با باشگاه‌ها برای مدارک و شرایط لازم جهت صدور مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: در دو ماه گذشته جلسات مفصلی با مسئولان استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر و نساجی داشته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه با دیگر باشگاه‌ها هستیم.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: البته در جلسه کلی که هفته گذشته با حضور مدیران عامل و نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد، موارد مختلف درباره مجوز حرفه‌ای مانند قوانین و مقرارت جدید، بحث مالی، بدهی‌های داخلی و خارجی و موارد دیگر گوشزد شد.

زارعی که ماه گذشته نسبت به کم‌کاری برخی باشگاه‌ها در بارگذاری مدارک پرداخت بدهی‌شان در سامانه مجوز ‌حرفه‌ای انتقاد کرده بود، تصریح کرد: رویکرد باشگاه ها کاملا عوض شده است و رویکرد درستی را در پیش گرفته‌اند اما قطعا نیاز داریم مجموعه فوتبال تلاش‌مان را بیشتر کنیم. در حال حاضر اکثر باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارک در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کرده‌اند، البته استقلال و پرسپولیس چند پرونده بدهی دارند.

وی افزود: البته با چند باشگاه خیلی مشکل داریم، یکی از تیم‌ها، باشگاه ملوان است که پرونده‌های زیادی دارد و مدارکی را بارگذاری نکرده است، چند باشگاه مانند ماشین سازی که به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کرده‌اند، هم مشکلاتی دارند که در حال پیگیری هستیم که در اسرع وقت این مشکل هم برطرف شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید