ساعت ۱۶ و هفت دقیقه زمین لرزه ای به قدرت ۴.۳ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را تکان داد.

زلزله باز هم شهرستان خوی را لرزاند

به گزارش سلام و به نقل از تجارت‌نیوز، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

به نقل از ایرنا از مرکزلرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت ۱۶ و هفت دقیقه و ۱۷ ثانیه روز دوشنبه در حوالی خوی در استان آذربایجان غربی روی داد.

زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۵، عرض جغرافیایی: ۳۸.۴۴ و عمق هشت کیلومتری زمین در ۱۲ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)، ۳۴ کیلومتری سلماس (آذربایجان غربی) و ۳۵ کیلومتری تسوج (آذربایجان شرقی) روی داد و فاصله آن تا ارومیه ۹۹ کیلومتر و تا تبریز ۱۲۰ کیلومتر بوده است.

میزان خسارت این زمین لرزه ارائه نشده است.

هفته قبل هم زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزانده بود و متعاقب آن بیش از ۶۰ پس‌لرزه نیز در این منطقه ثبت شد که بزرگترین آن ۴.۶ ریشتر بود.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان‌ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.

همچنین براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناخته شده که از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.

هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به اماکن مسکونی، ابنیه‌ها و دیگر اماکن، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان اعلام نشده و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید