مکان اصلی گردشگری برات، قلعه قرن ۱۴۰، کالاجا است که هنوز هم خانه صدها نفر است. برات که قبلا یکی از مهم­ترین شهرهای آلبانیایی امپراتوری عثمانی بود، در سال ۲۰۰۸ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

۵ مکان گردشگری برای بازدید در آلبانی + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آلبانی ممکن است کشور کوچکی باشد، اما چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در این مکان هیجان‌انگیز و جدید وجود دارد. خط ساحلی طولانی آلبانی که با مقدونیه، یونان، کوزوو و مونته­نگرو هم­مرز است، یکی از زیباترین خطوط ساحلی جهان است.

در حالی­که آلبانی به­تدریج در بین گردشگران محبوب­تر می­شود، اما برخی از مکان­های آن کشف نشده و همچنین تقریبا دست نخورده در این کشور باقی مانده­اند. آلبانی دارای برخی از بهترین نمونه‌های معماری عثمانی در جهان، همراه با هوای کاملا صاف مدیترانه و سواحل شگفت‌انگیز است.

سفر به آلبانی حتی در مقایسه با بسیاری از سایر نقاط اروپا، یک سفر بسیار مقرون­به­صرفه است. بیایید نگاهی بیندازیم به بهترین مکان­ها برای بازدید در آلبانی!

  1. تیرانا

۵ مکان گردشگری برای بازدید در آلبانی + عکس

تیرانا پایتخت آلبانی، نقطه شروع گردشگری بسیاری از افرادی خواهد بود که بهترین مکان­های آلبانی را کاوش می­کنند.

این شهر دارای مکان‌های گردشگری است که باید حتما ببینید و مسجد قرن هجدهم ارزش بازدید را دارد.

مردم تیرانا، مانند اکثریت قریب به اتفاق مردم محلی آلبانیایی، بسیار دوستانه هستند و شهر بسیار مقرون­به­صرفه­ای است، با غذاها و نوشیدنی‌های شگفت‌انگیز و عالی که هر دو بسیار ارزان هستند.

میدان اسکندربیگ یکی از مهم‌ترین مکان‌های تیرانا است و موزه تاریخی ملی نیز در این­جا یافت می‌شود.

در قلب میدان اسکندربیگ و قلب تیرانا، مجسمه اسکندربیگ قهرمان ملی تاریخی آلبانی قرار دارد.

  1. گذرگاه لوگارا

۵ مکان گردشگری برای بازدید در آلبانی + عکس

گذرگاه لوگارا یکی از معروف‌ترین مکان‌های آلبانی است که یکی از دیدنی‌ترین جاده­های رانندگی‌ را در سراسر جهان ارائه می‌کند.

این جاده که در وسط پارک ملی لوگارا قرار دارد، تا ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ متری از سطح دریا می­رود و مناظر زیبای آن نفس شما را بند می­آورد.

در بالای گذرگاه طیف خوبی از رستوران­ها وجود دارد که مکان­های ایده­آلی برای لذت بردن از برخی از خیره­کننده­ترین مناظر آلبانی هستند. پارک ملی لوگارا خود خانه حیواناتی مانند عقاب طلایی، گربه وحشی اروپایی و آهو است.

رانندگی از تیرانا به ساراندا در گذرگاه لوگارا چند ساعت طول می­کشد، اما زمان کافی برای توقف و گرفتن عکس‌های زیبا را در نظر بگیرید.

  1. برات

۵ مکان گردشگری برای بازدید در آلبانی + عکس

برات در وسط آلبانی قرار دارد و اعتقاد بر این است که یکی از قدیمی­ترین شهرهای این کشور است. برات اغلب با نام مستعار خود، شهر هزار پنجره، به دلیل ترکیبی از معماری عثمانی و آلبانیایی شناخته می­شود.

مکان اصلی گردشگری برات، قلعه قرن ۱۴۰، کالاجا است که هنوز هم خانه صدها نفر است. برات که قبلا یکی از مهم­ترین شهرهای آلبانیایی امپراتوری عثمانی بود، در سال ۲۰۰۸ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

کلیسای سنت ماری از بلاکرنا برای هرکسی که از برات بازدید می­کند، دیدنی است، مانند محله مانگالم.

  1. ساراندا

۵ مکان گردشگری برای بازدید در آلبانی + عکس

ساراندا یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در آلبانی است که در ۲۰ سال گذشته توسعه زیادی را پشت سر گذاشته است.

ساراندا خانه برخی از فراموش­نشدنی­ترین سواحل آلبانی است، درحالی­که مکان میراث جهانی یونسکو در بوترینت درست خارج از ساراندا واقع شده است و ارزش دیدن را نیز دارد.

قلعه لکورسی یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن در ساراندا است و مردم برای لذت بردن از غروب خیره‌کننده به این­جا می‌آیند. ساراندا در یک سفر کوتاه در سراسر دریای ایونی از جزیره محبوب یونانی کورفو قرار دارد.

  1. جیروکاستر

۵ مکان گردشگری برای بازدید در آلبانی + عکس

جیروکاستر که یکی از شهرهای یونسکو است، بدون شک یکی از بهترین مکان­ها برای بازدید در آلبانی است. معماری منحصر به فرد دوره عثمانی با خانه­هایی که مانند قلعه­های کوچک طراحی شده اند، در سراسر جیروکاسترا یافت می­شود که دارای یک موزه نظامی و گالری هنری در قلعه شگفت­انگیز خود است که بر خط افق مسلط است.

یک جشنواره فولکلور نیز هر پنج سال یک­بار در قلعه جیروکاستر برگزار می­شود که آخرین آن در سال ۲۰۱۵ بود. بازدید از بازار قدیمی عثمانی در جیروکاستر باید در دستور کار هر کسی باشد که از این قسمت از کشور بازدید می­کند.

جیروکاسترا به عنوان زادگاه نویسنده مشهور جهان اسماعیل کاداره و دیکتاتور سابق آلبانی انور هوجا معروف است و امروزه خانه­های قدیمی آن­ها موزه است.

کد خبرنگار: ۲۱
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    دیگه جا نبود که حالا بلند شیم بریم آلبانی ، حیف دلار و یورو 🌾

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید