۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
کد خبر: 55392877

مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان، پتروناس‌ها به ارتفاع چشمگیر ۴۵۲ متری در میان ابرها می‌رسند. این برج‌ها ۸۸ طبقه ارتفاع دارند و در مجموع ۷۶ آسانسور دارند.

۴ مکان گردشگری در مالزی + عکس

سلام نو-سوریس گردشگری: مالزی کشوری چندفرهنگی است که جاذبههای زیادی برای بازدیدکنندگان صرفنظر از بودجه آنها دارد. کوالالامپور، پایتخت این کشور، یک شهر بین‌المللی با مرکز خریدهای شگفت‌انگیز و معماری خیره‌کننده است.

در فاصله کوتاهی از پایتخت، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جزایر، کوه‌ها و غارهای رکوردشکن، تا معابد بی‌شماری و فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در جنگل غنی از جانوران بورنئو.

مالزی همچنین یک مقصد محبوب برای غواصی است، با صخرههای مرجانی زیبا و سواحل شنی نرم که همواره در فهرست بهترین مقاصد قرار میگیرند.

برای دریافت ایدههای بیشتر در مورد نحوه گذراندن وقت خود در این کشور، به لیست برترین جاذبههای توریستی ما در مالزی مراجعه کنید.

  1. برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

۴ مکان گردشگری در مالزی + عکس

مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان، پتروناس‌ها به ارتفاع چشمگیر ۴۵۲ متری در میان ابرها می‌رسند. این برج‌ها ۸۸ طبقه ارتفاع دارند و در مجموع ۷۶ آسانسور دارند.

این دو برج که با استفاده از بتن مسلح، فولاد و شیشه ساخته شدهاند، توسط یک پل آسمانی دوتایی در طبقات ۴۱ و ۴۲ به یکدیگر متصل میشوند. مناظر این برجها به‌ویژه در شب چشم‌گیر هستند.

  1. غارهای باتو، سلانگور

۴ مکان گردشگری در مالزی + عکس

مجموعه غارهای باتو که با فاصلی کمی از کوالالامپور قرار دارد، شامل سه غار اصلی به اضافه یک سری غار کوچکتر است که بیشتر آنها شامل مجسمهها و زیارتگاههای ۱۰۰ ساله است که به خدایان هندو اختصاص داده شده است.

غار اصلی، معروف به غار کلیسای جامع، در بالای یک پلکان رنگارنگ عظیم قرار دارد. تا پله ۲۷۲ بالا بروید و فضایی را ببینید که با مجسمهها، محرابها و چراغها تزئین شده است. در پایین پلهها، مجسمه طلایی لرد موروگان به ارتفاع ۴۳ متر پذیرای بازدیدکنندگان است.

بازدیدکنندگان اجازه دارند به تنهایی غارها را کاوش کنند یا میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غارها به یک تور راهنما بپیوندند. در طول جشنواره هندو تایپوسام در ژانویه، هزاران نفر برای جشن به غار میروند.

  1. کوه کینابالو، صباح

۴ مکان گردشگری در مالزی + عکس

کوه کینابالو با ارتفاع حدود ۴۰۰۰ متر، بلندترین کوه مالزی است. این کوه بخشی از پارک کینابالو، یکی از قدیمی‌ترین پارکهای ملی مالزی و میراث جهانی یونسکو است. کینابالو به دلیل اکوسیستم منحصربه‌فردش که مراتع و بوته‌زارهای آلپ را در هم می‌آمیزد، خانه طیف چشمگیری از گونه‌های گیاهی و جانوری، از جمله اورانگوتان‌های در معرض خطر است.

کوه کینابالو یک مقصد اصلی برای کوهنوردان است اما صعود به قله آن میتواند دشوار باشد. روزانه تنها ۱۸۵ مجوز صعود توسط این پارک صادر میشود و بازدیدکنندگان باید از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده و راهنمای کوهستان داشته باشند تا بتوانند به این مسیرها بروند. اگرچه افراد زیر ۱۶ سال مجاز به پیوستن به گروههای کوهنوردی هستند، اما محدودیتهایی نیز وجود دارد.

  1. جزایر پرهنتیان

۴ مکان گردشگری در مالزی + عکس

این گروه از جزایر کوچک زمانی نقطه توقفی برای بازرگانانی بود که در اطراف آسیای جنوب شرقی سفر میکردند. این جزایر بخشی از یک پارک دریایی است و به یک مقصد اصلی گردشگری در شمال شرقی مالزی تبدیل شده است. دسترسی به بیشتر جزایر با کشتی یا قایق‌های موتوری کوچک امکان‌پذیر است.

در حالی که می‌توانید برای حرکت از یک ساحل به ساحل دیگر سوار تاکسی آبی شوید، به جای آن می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی جزیره را دنبال کنید زیرا گزینه‌های بسیار خوبی برای پیاده‌روی در مسیرهای جنگل و دیدن مناظر خیره‌کننده از آب وجود دارد.

غواصی و کایاک سواری در اینجا فعالیت‌های محبوبی هستند، اما بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در برنامه‌های حفاظت از لاک‌پشت‌ها داوطلب شوند و به مناطقی که لاک‌پشت‌ها برای تخم‌گذاری می‌آیند، دسترسی بی‌نظیری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید